رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر با اشاره به تشدید نظارت ها بر حفظ اراضی باغی و کشاورزی تاکید کرد و گفت: میزان اراضی قابل کشت کشاورزی در شهرستان اشکذر محدود است و جهاد کشاوری وظیفه دارد تمام اراضی قابل کشت را از تغییر کاربری غیر مجاز حفظ کند.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۷۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر، با اشاره به تشدید نظارت ها بر حفظ اراضی باغی و کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت:کلیه اراضی زراعی اهم از باغی و کشاورزی اگر در خارج از محدوده طرح های هادی روستایی و محدوده قانونی شهرها و شرکت های صنعتی باشد باید برای هر نوع فعالیتی جواز لازم را از اداره جهاد کشاورزی کسب کنند.

«عباس بشارتی» رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر در خصوص اهمیت این کار افزود: میزان اراضی قابل کشت کشاورزی در شهرستان اشکذر محدود است و تمام اراضی موجود قابلیت کشت را ندارد که از این رو، جهاد کشاوری وظیفه دارد تمام اراضی قابل کشت را از تغییر کاربری غیر مجاز حفظ کند.

وی بر ضرورت حفظ ظرفیت‌های کشاورزی موجود شهرستان تاکید کرد و گفت: در تمام دنیا قوانین سرسخت گیرانه ای در جهت حفظ چنین اراضی وجود دارد اما با وجود قوانین وضع شده در ایران چنین مدیریتی در عمل عملیاتی نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی اشکذر با بیان اینکه کلیه خدمات مربوط به ارائه آب، برق، گاز و غیره به چنین زمین هایی نیز غیر قانونی می باشد، افزود: چنانچه چنین تخلفی صورت پذیرد تا شش ماه فرصت انفصال از خدمات دولتی وجود دارد در غیر و در صورت تکرار این انفصال به صورت دائم صورت می گیرد.

بشارتی افزود:اگر مجوزی از سوی دهیاری، شهرداری و یا بخشداری ها بدون کسب مجوز از کمیسیون مربوطه در جهاد کشاورزی به تقاضا کنندگان ارائه شود ضمن ابطال مجوز به ارزش سه برابر قیمت زمین مجوز داده شده جریمه نقدی می شوند و و در صورت ادامه این روند به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم می شوند.

وی یادآور شد: ارتباط با رسانه ها به منظور فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت امور اراضی و اطلاع‌رسانی دقیق تر به مردم به منظور خدمات‌رسانی در دستور کار این مرکز قرار دارد.

ارسال نظرات