نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: بازسازی دوباره نسبت به انقلاب در ایام دهه فجر صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۶۵۰۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در جمع اعضای ستاد دهه فجر استان خراسان رضوی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: باید تشکری از شورای هماهنگی تبلیغات بابت مراسم ۹ دی داشته باشم چراکه راهپیمایی 9 دی در مشهد باشکوه در تأیید مواضع رهبری در فتنه ۸۸ و در تحکیم مبانی و آثار حماسه ۹ دی برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه باشکوه مراسم ۹ دی در حرم مطهر افزود: مقدمه و علت شکوه این برنامه راهپیمایی بود و علت دیگر همان تجربه‌ای بود که ما غیر از ۹ دی داشتیم و آن این بود که ۹ دی تنها در مراسم و آئین ۹ دی خلاصه نشد و هفته‌ای به‌عنوان هفته بصیرت با برنامه‌های مختلفی برگزار شد که آثار مثبتی در جامعه ما داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: مسأله سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر هم باید همین‌گونه باشد چراکه ما جشن خاطره نداریم در واقع تجدید خاطرات و تجدید بیعت با انقلاب را داریم که از طریق نشان دادن و مانور پایداری مردم به ایستادگی در پای انقلاب و اصول و ارزش‌های انقلاب است که در سراسر دهه فجر با برنامه‌های مفید و مؤثر ساخته و گامی در جهت توجه دادن جامعه به‌سوی انقلاب قدم برداریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروز ما با سه نسل روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: دو نسل پیروزی انقلاب اسلامی را ندیده و به روایت صدا و تصویر از انقلاب باخبر شده است و این برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که نسل دوم و سوم را وابسته به انقلاب کند که اگر این اثرگذاری را نداشته باشیم در جریان ادامه نظام موفق نخواهیم بود و نظام ما شکست می‌خورد.

وی ادامه داد: نسل دوم و سوم انقلاب در شرایطی در این جامعه که این نظام حاکم بوده است و مشکلات اقتصادی، معیشتی، امنیتی و فرهنگی داشته است و مطمئن نیست که این نظام بهتر است و وظیفه ماست که این نسل‌ها را به‌نظام وابسته کنیم و لازمه وابستگی تبیین اصول و ارزش‌های انقلاب است.

امام‌جمعه مشهد گفت: برنامه‌های دهه فجر باید ترسیم‌کننده روز پیروزی انقلاب و مبارزات با مظالم نظام ستم‌شاهی باشد که اگر این‌گونه پیاده شود موفقیت‌آمیز خواهد بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه هر جا بویی از انقلاب روحانیت و ولایت است، مردم به صحنه می‌آیند، افزود: کل برنامه‌های فرهنگی در کشور باید یک چاشنی داشته باشند و آن وابستگی به اهل‌بیت(ع) و عشق مردم به آنان است که اگر این را لحاظ کنیم برنامه‌ها نتیجه می‌دهد و باید گفت که خمیرمایه انقلاب هم برخاسته از کانون اهل‌بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: کسی نیست که مردم را به راهپیمایی آورد و مردم خودشان به راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌آیند و آن را جزء واجبات و ضروریات زندگی خانوادگی خود می‌دانند اما آن چیزی که مهم است این است که در دهه فجر بازسازی دوباره نسبت به انقلاب صورت گیرد و ارزش‌ها و اصول انقلاب و بستر جامعه‌ای که انقلاب در آن شکل‌گرفته با همه مفاسد و مظالم ترسیم شود و مصالح جایگزین را در بینش‌های گوناگون و تفکرات مختلف نشان دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ۲۲ بهمن را زمان شکر نعمت خدا برای انقلاب معرفی و تصریح کرد: باید این نعمت خدا را بیان کنیم و آن را ترسیم کنیم و نقطه‌های برجسته آن را تثبیت و به رخ بکشیم و این امور نیازمند برنامه‌ریزی است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیکته شده هرساله با کپی‌برداری کمیته‌ها و شیرینی پخش کردن و سرود شکر نعمت نیست و جوان ۲۰ ساله باید بداند که چرا این نظام آمده و اگر برای او جا بیافتد وابسته نظام می‌شود و حیات انقلاب قابل‌دوام خواهد بود ولی اگر وابستگی گرفته شود با کوچک‌ترین تهاجم دشمن این نظام ساقط خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروهی در موردبررسی برنامه‌ها از نخبگان و خوش‌فکران گفت: کمیته‌ها باید برنامه‌های دهه فجر و نوآوری‌های خود را به این کارگروه تحویل دهند تا نقطه‌های ضعف برنامه‌ها اصلاح و نقطه‌های قوت بیشتری ایجاد شود و از همین امروز یک‌ضرب‌الاجل ۵ روزه تعیین شود تا برنامه‌های خود را ارائه دهند و ۵ روز هم برای بررسی برنامه‌ها مهلت تعیین شود و از ده روز دیگر برنامه‌ها کاملاً مشخص باشد.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه افزود: با توجه به اینکه ایام عزاداری برگزاری جشن درست نیست مسؤولان باید به فکر چگونگی اجرای مراسم‌ها باشند و برنامه‌ها باشخصیت حضرت زهرا (س) و تعالیم وجودی اهل‌بیت (ع) آمیزش داشته باشند و درواقع فجر فاطمی داشته باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی هشدار داد: نباید فجری برگزار شود که معارض با عزاداری باشد و فجر باید رنگ فاطمی داشته باشد، برنامه‌ریزی‌ها بر همین اساس انجام شود و به صورتی اجرا شود که با جریان فاطمیه تناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید جشنواره فجر به همان‌گونه سابق با ژست‌ها و شکل‌های سال گذشته برگزار شود و اگر به دنیا نشان دهیم هنرمندان جامعه ضدیت و تعارض با فاطمه زهرا (س) دارند برای این نظام آبرویی نخواهد ماند و امسال با توجه به هم‌زمانی دهه فجر و ایام فاطمیه عنایت خاصی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: کانون قدرت ما در انقلاب از ماه محرم بوده و بستر حرکت نظام از همین ماه و شخص امام حسین (ع) بوده است و تمام حوادث و جریان‌های انقلاب در بستر ولایت اهل‌بیت و ولایت‌فقیه که برگرفته از ولایت اهل‌بیت بوده است، انجام‌شده و فجری که در دهه فاطمیه است باید اثرگذار باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین در مورد برنامه‌های آموزش‌وپرورش در دهه فجر گفت: در آموزش و پرورش برنامه‌های نوآورانه‌ای برای نسل جوان صورت بگیرد چراکه هدف دشمن براندازی انقلاب است و نقطه هدف آن اصول انقلاب و ارزش‌های آن است و اگر اصول اعتقادی و مبنایی انقلاب را برای نسل نوجوان جا نیندازیم در مقاطع بالاتر هم عاجز خواهیم بود‌.

وی در مورد راهپیمایی در شهرستان‌های استان گفت: باید برای شهرهای بزرگ شورای هماهنگی مستقلی تشکیل شود و اینکه استاندار برای راهپیمایی هزینه بفرستد غلط است و بار ضد فرهنگی برای شهر و شهروندان دارد و باید از شهرداری‌ها کمک گرفت چراکه همه شهرداری‌ها بودجه مسائل فرهنگی دارند و راهپیمایی هم مسأله فرهنگی مربوط به انقلاب است.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: ائمه جمعه شهرستان‌ها و مسؤولان هر شهرستانی باید تجهیزت انقلابی سالگرد پیروزی انقلاب را تهیه کنند و از مردم درخواست کنند، چراکه این مراکز مرکز مدیریتی دارند و شهرستان‌ها را تغذیه می‌کنند و ازلحاظ مسائل انقلابی و ارزشی حداقل در همه شهرهای بزرگ مردم تجهیزات را تهیه کنند و تکمیل کنند و نبایست در مسائل جریان سالگرد پیروزی انقلاب به دولت وابسته و متکی باشیم چراکه این جشن، مردمی است و وظیفه مردم است و متکی به جریان‌های امکانات و جریان‌های مردمی باشیم، این حق انقلاب نیست که مردم نسبت به احیاگر انقلاب بی‌تفاوت باشند و باید با نهادها و جریان‌های مردمی صورت بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها