خبرهای داغ:
وزارت دفاع روسیه از تغییر آرایش نظامی خود در سوریه خبر داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نخستین جنگنده SU-۲۴ خود را از سوریه به خانه بازگردانده و در عوض قرار است چهار فروند جنگنده SU-۲۵ که نوع جنگنده های هوا به زمین است را به پایگاه نظامی خود در حمیمیم واقع در استان لاذقیه مستقر کند.
کد خبر: ۸۸۰۶۵۲۶
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گلستان به نقل از دانا؛ آخرین تحولات بین المللی نشان می دهد که هر چند تجاوزات ستمگران در منطقه بر سر مردم بیگناه یمن، عراق و سوریه ادامه دارد اما پیروزی نیروهای مقاومت در این کشورها موجب شده تا موجی از شادی و امید به آینده در بین مردم ستمدیده به وجود آید.

وزارت دفاع روسیه از تغییر آرایش نظامی خود در سوریه خبر داد. بنابراین گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نخستین جنگنده SU-۲۴ خود را از سوریه به خانه بازگردانده و در عوض قرار است چهار فروند جنگنده SU-۲۵ که نوع جنگنده های هوا به زمین است را به پایگاه نظامی خود در حمیمیم واقع در استان لاذقیه مستقر کند.

روسیه همچنین قرار است جنگنده های بیشتری را به همراه پرسنل نظامی آنها از این پایگاه به خانه بازگرداند.

گفته می شود این خروج نسبی روسیه در پی اعلام آتش بس دسامبر سال گذشته میلادی از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور انجام می شود. پوتین پیشتر گفته بود بخشی از نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج خواهد کرد.

این درحالی است که هفته گذشته، «والری گراسیموف»، رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی روسی از بازگشت ناو هواپیمابر جنگی این کشور به نام «آدمیرال کوزنتسوف» از شرق دریای مدیترانه خبر داده بود.

تاریخ برگزاری مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» به نتیجه رایزنی‌هایی که این روزها در آنکارا در حال انجام است، بستگی دارد و بعید نیست که زمان برگزاری این مذاکرات به مدت یک هفته به تعویق بیافتد.

یک منبع آگاه از اعضای اپوزیسیون سوریه ضمن اعلام این مطلب به ریانووستی، گفت: همه منتظر نتیجه نشست 3 روزه گروه‌های مسلح در «آنکارا» که قرار است امروز به پایان برسد، هستند.

این منبع افزود: طبق اطلاعات موجود، در مذاکرات صلح سوریه که قرار است در آستانه برگزار شود، تنها گروه‌های مسلح سوری شرکت خواهند کرد نه نیروهای سیاسی، یعنی نمایندگان سیاسی در این مذاکرات حضور ندارند.

به گفته این منبع، هدف اصلی از مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» تصویب سند آتش‌بس در این کشور است تا بتوان در پس زمینه این سند، نشست اصلی طرف‌های مخالف سوریه در «ژنو» را ساماندهی کرد. یعنی تصمیم سیاسی نهایی در رابطه با آینده سوریه نه در مذاکرات آستانه بلکه در ژنو به دست خواهد آمد.

این منبع همچنین افزود: قرار است نیروهای سیاسی و نظامی که در مذاکرات آستانه حضور دارند، با ایجاد یک هیات واحد در نشست ژنو نیز شرکت نمایند.

تجهیزات گسترده نیروهای داوطلب مردمی عراق روز چهارشنبه وارد محور غربی شهر موصل شد.

واحد رسانه‌ای حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تجهیزات به‌منظور آغاز مرحله ششم عملیات آزادسازی غرب موصل وارد این منطقه شده است.

ابومهدی المهندس نایب‌رئیس هیئت حشدالشعبی عراق پیش از این از قریب‌الوقوع بودن آغاز مرحله ششم عملیات حشدالشعبی در محور غربی موصل خبر داده بود.

نیروهای داوطلب مردمی عراق تاکنون 5 مرحله از عملیات آزادسازی غرب موصل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع اراضی و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهر نزدیک شده‌اند.

«عبدالامیر رشید یار الله» فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» اعلام کرد که نیروهای عراقی دو منطقه را در ساحل شرقی شهر موصل آزاد کرده‌اند.

وبگاه خبری «نون» به نقل از یار الله گزارش داد که نیروهای واکنش سریع و گردان پنجم پلیس اتحادیه منطقه «سومر» را آزاد و پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای آن به اهتزاز درآورند.

به گفته این مسئول عراقی، نیروهای واکنش سریع همچنین موفق شدند منطقه «الساهرون» واقع در جنوب ساحل شرقی موصل را آزاد کنند.

فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» همچنین تأکید کرد که عناصر داعش متحمل شکست سنگیین شدند و تلفات بسیار زیادی داشتند.

این دو منطقه در جنوب شرقی موصل قرار دادند. در عین حال، نیروهای عراقی در اطراف دانشگاه موصل نیز با عناصر داعش درگیر هستند. این دانشگاه نیز در بخش شمال شرقی ساحل شرقی موصل قرار دارد. 

بازپسگیری ساحل شرقی موصل سبب خواهد شد که نیروهای عراقی بتوانند حملات خود را به بخش غربی آن آغاز کنند که کاملا در اشغال داعش قرار دارد.

«عبدالوهاب الساعدی» فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز در این زمینه تأکید کرد که نبرد با داعش در ساحل شرقی طی چند روز آتی به پایان خواهد رسید.

الساعدی و سایر مسئولان عراقی پیش‌بینی می‌کنند که نبرد با داعش در بخش غربی ساحل در مقایسه با کرانه شرقی آن بسیار آسانتر خواهد بود.

1منابع خبری اعلام کردند که جنگنده های عربستان سعودی همچنان به حملات خود به مردم بی دفاع یمن ادامه میدهند.

وبگاه خبری «العهد» لبنان گزارش داد که در جریان حملات هوایی سعودی به یک منزل مسکونی در «الحدیده» 3 زن و 4 کودک جان خود را از دست دادند.

در جبهه «صرواح» واقع در استان «مأرب» نیروهای یمنی یک تانک آمریکایی «آبرامز» متعلق به عربستان را با یک موشک هدایت شونده منهدم کردند که در جریان آن افراد داخل این تانک کشته شدند.

یک منبع میدانی نیز اعلام کرد که نیروهای یمنی در جریان حمله غافلگیرانه خود به مواضع تروریستها در صرواح موفق شدند شمار زیادی از آنان را از پای درآورند.

در همین محور، نیروهای یمنی موفق شدند یک کامیون حامل 37 موشک کورنت را در یکی از مسیرهای کوهستانی هدف بگیرند و آن را کامل منهدم کنند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه «المنصوره» واقع در استان تعز کمینی برای عناصر تروریستی وابسته به سعودی ایجاد کردند که شمار زیادی از این تروریتسها کشته شدند.

همچنین یک منبع نظامی یمنی به شبکه المسیره یمن گفت که نیروهای یمنی موفق شدند یک پهپاد شناسایی وابسته به عربستان را در منطقه «الجدید» در شهرستان «المخا»‌ ساقط کنند.

از استان «لحج» نیز خبر میرسد که نیروهای یمنی با آغاز یک عملیات نظامی گسترده موفق شدند مواضعی را در «کرش» از دست تروریستهای وابسته به ریاض پس بگیرند.

یک منبع نظامی به شبکه «المسیره» یمن خبر داد که در جریان عملیات کرش، امنیت ارتفاع «السوداء» و مناطق «الرقابة و الجروف» تأمین شده است.

در جبهه «ذباب» واقع در «تعز» نیز یک خودروی نظامی وابسته به تروریستها به آتش کشیده شد و عناصر حاضر در آن کشته شدند.

المسیره همچنین گزارش داد که جنگنده های سعودی همچنان به شهرداری «عسیلان» حمله می‌کنند و در جریان حملات این جنگنده ها در منطقه «مران» واقع در «صعده» نیز یک غیر نظامی کشته شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها