خبرهای داغ:
مشاور عالی نظامی فرمانده ‌ارتش با بیان اینکه راه شهدا ‌‌امروز توسط مدافعان حرم در جریان است، گفت: مدافعان حرم با لبیک به رهبر معظم انقلاب ‌در دفاع از ‌میهن اسلامی مجاهدت می‌کنند‌.
کد خبر: ۸۸۰۶۵۲۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
مدافعان حرم با لبیک به رهبر معظم انقلاب ‌در دفاع از ‌میهن اسلامی مجاهدت می‌کنند‌
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم یادواره 321 شهید بخش خلجستان و 23 شهید شهر دستجرد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم و شخصیت‌های مختلف ازجمله سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی مشاور عالی نظامی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان آمارهایی از جنگ تحمیلی به تبیین رشادت‌های اقشار مختلف مردم ایران در طول دفاع مقدس پرداخت.

وی گفت: جنگ ایران و عراق یک ویژگی‌هایی داشت که در دنیا بی‌نظیر بود از آن جمله این است که جنگ جهانی دوم 2 سال بیشتر به طول انجامید اما اجازه اشغال کشور داده نشد درحالی‌که در جنگ جهانی اول بااینکه ایران بی‌طرف بود، اما چندروزه اشغال شد.

امیر طوسی بابیان این مطلب که در جنگ جهانی اول چنان قحطی در کشور ایجاد شد که 10 میلیون نفر از گرسنگی فوت کردند، افزود: جنگ‌ها به سه گونه سریع و میان‌مدت و بلندمدت هستند، که جنگ تحمیلی ما قریب به 3 هزار روزبه طول انجامید و ما مقاومت کردیم.

وی اظهار داشت: به اعتراف فرمانده وقت نیروی هوایی عراق در جنگ با ایران، 52 هزار مستشار روسی، استرالیایی، آلمانی، فرانسوی، یوگسلاوی و... در قالب خلبان‌های ورزیده و غیره به عراق کمک می‌کردند درحالی‌که ایران تمام فرزندان خودش را به کمک گرفت.

به گفته مشاور عالی نظامی فرمانده ارتش، رامسفلد وزیر خارجه وقت آمریکا اعتراف می‌کند که سازمان سیا اطلاعات لازم نظامی را که هواپیماهای جاسوسی آواکس تهیه می‌کردند، از طریق نماینده خود در اردن به عراقی‌ها تحویل می‌داد.

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد عظمت دفاع مردم ایران را بفهمد، باید بداند که این ملت 8 سال در برابر 32 کشور ایستادگی کرد، درحالی‌که همین وضعیت برای عراق به وجود آمد و 45 روز بیشتر نتوانست دوام بیاورد.

وی با یادآوری حمله ناتو به یوگسلاوی که در 4 هفته تسلیم شد و نیز ارتش مصر که در مقابل چند کشور تنها 2 هفته مقاومت کرد، افزود: عظمت خون شهیدان بود که 8 سال دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ این کشور و جهان کرد تا الگویی برای آزادی خواهان جهان باشد.

امیر طوسی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام حضور 260 هزار نفر از کارکنان و نیروهای ارتش و 180 هزار نفر از نیروهای سپاه پاسداران و 2میلیون و 130 هزار نفر بسیجی، خاطرنشان کرد: ما با این آمار مدعی هستیم که همه ملت ایران در دفاع مقدس سهیم است.

وی ادامه داد: 23 درصد از شهدای دفاع مقدس را شهدای ارتش و 21 درصد را شهدای سپاه پاسداران و 43 درصد را شهدای بسیجی تشکیل می‌دهند که چنین چیزی در تاریخ ایران و جهان سابقه ندارد و این نقش مردم را در دفاع از انقلاب و آرمان‌هایشان نشان می‌دهد.

مشاور عالی نظامی فرماندهی ارتش افزود: در همین رابطه خوب است بدانیم که روحانیت 5 برابر نسبت جمعیتی و دانشجویان 3 برابر نسبت جمعیتی خود شهید در دفاع مقدس داده‌اند و این یعنی نظام جمهوری اسلامی بر پایه درس‌های عاشورا و اهل‌بیت(ع) توانسته است همه را زیر یک بیرق گردآورد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ادامه راه شهدا و جهاد اشاره کرد که امروز توسط مدافعان حرم در جریان است ‌و گفت: کسانی که جبهه‌های جنگ را به دوردست‌ها کشانده‌اند، ادامه همان نسلی هستند که به امام خمینی(ره) لبیک گفتند و امروز با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از نظام و میهن اسلامی مجاهدت می‌کنند.

گفتنی است پیش از سخنان امیر طوسی سید داوود حاج حسینی بخشدار دستجرد با عرض خیرمقدم به حاضران، بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهدای بخش دستجرد را قرائت کرد و با اشاره به این وصیت‌نامه‌ها گفت: وصیت شهدا همواره در خط انقلاب بودن و دفاع از ولایت‌فقیه و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برگزاری این‌گونه یادواره‌ها تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب یاد شهیدان و یادواره شهدا کمتر از مقام شهادت نیست.
ارسال نظرات