12 هزار و 300 تن ذرت دانه ای تاکنون از کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد خریداری شده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۵۸۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نرخ خرید تضمینی هر کیلو ذرت دانه ای را هزار و36 تومان اعلام کرد و گفت : قیمت کل ذرت های دانه ای خریداری شده از کشاورزان استان 12 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

جعفر گوهرگانی با بیان اینکه تاکنون 7 میلیارد و 700 میلیون تومان از مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده است افزود:تا هفته آینده نیز یک میلیارد تومان دیگر از مطالبات معوق کشاورزان استان پرداخت می شود.
وی از خرید ذرت دانه ای از کشاورزان از طریق سازمان بورس برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: پرداخت 70 درصد از مطالبات کشاورزان و کاهش هزینه های جانبی و تسریع در روند خرید تضمینی از مهمترین محاسن خرید از طریق سازمان بورس بوده است.
گوهرگانی با اشاره به اینکه از مجموع 12 هزار و 300 تن ذرت دانه ای خریداری شده در استان 9 هزار و 772 تن آن به فروش رسیده است افزود : 8 هزار و 657 تن آن را شرکت پشتیبانی امور دام و بقیه را بخش خصوصی خریداری کرده است.
وی گفت: از مجموع 12 هزار و 300 تن ذرت دانه ای خریداری شده 6 هزار تن آن به استان های مرکزی و سمنان صادر و بقیه در شرکت پشتیبانی امور دام و کارخانه های ذرت خشک کنی استان برای تامین خوراک دام و طیور ذخیره سازی شده است.
گوهرگانی سطح زیر کشت ذرت در استان را 2 هزار و 500 تن اعلام کرد و افزود:از این مقدار 2 هزار هکتار آن ذرت دانه ای و بقیه ذرت علوفه ای است
وی گفت:پیش بینی می شود تا پایان سال 13 هزار تن ذرت دانه ای از کشاورزان استان خریداری شود.
گوهرگانی با اشاره به کمبود بارشها و منابع آبی زیرزمینی از کاهش سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی 95 نسبت به سال زراعی 93 با هدف صرفه جویی و حفظ منابع آبی سفره های زیرزمینی در استان خبر داد و افزود :سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی 93 از 3 هزار هکتار به 2 هزار و 500 هکتار در سال جاری رسیده است.

ارسال نظرات