امام جمعه شهرستان قدس:

بیانیه رهبری در فوت آیت الله هاشمی مانع از فتنه جدید شد

حجت الاسلام میر احمدی گفت:فتنه گران و رسانه های دروغی غرب میخواستند با فوت آقای هاشمی فتنه جدید را رقم بزنند،اما بیانیه رهبری مبنی بر دستاوردهای این عالم بزرگ ودوستی59 ساله ایشان با آقای هاشمی دست آنها را بست.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۶۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج:امروز حجت الاسلام والسلمین سید ابوالقاسم میر احمدی،امام جمعه شهرستان قدس،در خطبه های اول نماز-عبادی سیاسی این هفته شهرستان قدس که با حضور  پرشور مردم و مسئولان همراه بود،بخش عمده خطبه های اول خود را به رعایت آداب و اخلاق پرداختند واظهار داشت:دین اسلام که برترین و کامل ترین ادیان آسمانی است،هرگزچیزی از اخلاق را فروگذار نکرده است و تمامی آموزه های اخلاقی را نام برده و برای آنها توضیح داده است تا در افت و خیز زندگی انسانی به کار رود و به زندگی هدفمند الهی تبدیل شود.

 

میر احمدی اضافه کرد:بنابراین قرآن کریم و سنت نبوی و روایات معصومان علیه السلام برای زندگی آدمی پیش از تولد تا دوران حیات و حتی پس از آن برنامه و راهکارهای عملی به دست داده است.

 

امام جمعه شهرستان قدس عنوان کرد:آداب آن است که خود را به آنها خود را پایبند و ملتزم کنیم و محتوای آنها رفتار بهینه و صفات برتر است.با آداب،آدمی و رفتارهایش جهت مند می شود و از رفتارهای نابهنجار دور می شود.


میراحمدی در خاتمه خطبه های اول ادامه دامه داد:بهترین معلم ما خداوند است وبه عنوان شیعه ، ائمه(ع)را به عنوان چراغ روشن راه خود قرار می دهیم و از آنها تبعیت میجوییم.


حجت الاسلام والسلمین سید ابوالقاسم میر احمدی در خطبه های دوم نماز-عبادی سیاسی خود با توجه به شخصیت مرحوم هاشمی رفسنجانی،رئیس فقید مصلحت تشخیص نظام،عنوان کرد:عملکرد مرحوم هاشمی رفسنجانی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در قالب صدها کتاب نیز نمی‌گنجد.


میراحمدی اضافه کرد:بصیرت، شجاعت، عشق به امام و آرمان‌های انقلاب از ویژگی‌های بارز وی بود و همچنین در مجلس خبرگان و مدیریت جنگ تحمیلی خدمات شایانی به کشور کردند.


امام جمعه شهرستان قدس، با انتقاد از تهمت‌های ناروایی که به آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت داده شده تصریح کرد:دشمنان نظام هر چقد سعی بر آن داستند تا هاشمی رفسنجانی را از این انقلاب و رهبری دور کنند نتوانستند و این عالم بزرگوار دررجواب اینها گفت:خامنه ای رهبر من و پیشوای من است و تبعیت از ایشان برای من و جامعه الزامیست.


میراحمدی با بیان اینکه فتنه گران و رسانه های خارجی در پی یک فتنه خونی دیگر بودند عنوان کرد:همان رسانه هایی که در سال 88 آن فتنه عظیم را با دروغ پراکنی به راه انداختند،در روز تشیع پیکر مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز میخواستند با دروغ پراکنی مردم رو تحریک کنند،اما آن بیانیه کوبنده مقام معظم رهبری،در پی فوت این عالم بزرگوار دستهای دشمنان را برای ایجاد فتنه دیگر در کشور رو کرد و در آن بیانیه به رشادتها وخدمتگزاری  آن عالم بزرگوار برای نظام و دوستی59ساله ایشان با هاشمی رفسنجانی پرده برداشت.


خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد : حضور باشکوه وآگاهانه مردم قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تشییع وخاکسپاری این شخصیت بزرگ انقلاب وحدت و همدلی مردم رابه نمایش گذاشت و خدمت آقای هاشمی به این نطام  را فراموش نخواهند کرد و مردم ایران اسلامی ثابت کردند که هاشمی را در چارچوب نظام اسلامی و مرید ویار دیرین امام ورهبری تعریف می کنند.

 

میراحمدی در بخش دیگری از خطبه های خود به سالروز شهادت فدائیان اسلام  ودر رأس آنها شهید نواب صفوی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی، نقش بسزایی در بیداری مردم و استکبار ستیزی داشتند.

 

وی اضافه کرد:شهید نواب صفوی و یارانش معتقد بودند روحانیون باید سکوت در مقابل حکومت ظالم شاهنشاهی کنار بگذارند،و حکومت عدل  اسلامی جایگزین مشروطه و حکومت غربگراها شود و جنبش‌های انقلابی مسلمان در سراسر جهان متحد شوند.

 

حجت الاسلام میر احمدی در بخش دیگری از خطبه های خود ،به سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب از سوی امام (ره) به عنوان امام جمعه تهران در سال 1358 اشاره کرد و تصریح کرد:آن روزی که امام حکم امامت جمعه تهران را برای مقام معظم رهبری صادر فرمودند، خصوصیاتی بود که وقتی امروز آن‌ها را بررسی می‌کنیم واقعیاتی برای جریان سیاسی امروز ما کشف می‌شود،در آن زمان نمازجمعه تهران تنها تریبون نظام بود و جز در یکی دو شهر دیگر در سراسر کشور نماز جمعه‌ای وجود نداشت و نماز جمعه تهران تریبون منحصربه‌فرد نظام بود.

 

وی در ادامه یادآور شد:امام راحل(ره)،مقام معظم رهبری را به امامت امام جمعه منصوب کردند و این عمل امام یک پیام خیلی قطعی داشت و نکته سوم اینکه در آن روزی که امام حکم دادند، بسیاری از شخصیت‌های برجسته انقلابی در آن زمان حضور داشتند.


میر احمدی در خاتمه خاطر نشان کرد هنوز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی امام جمعه تهران هستند و بقیه ائمه جمعه به صورت موقت خطبه می‌خوانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار