هاشمی بسیج را دست راست خود برای پیشبرد اهداف نظام می دانست/ حمایت رفسنجانی از سپاه جانانه بود

مهاجری با اشاره به اینکه هاشمی بسیج را دست راست خود عنوان کرده بود، تصریح کرد: به گفته هاشمی رهبری جان او بود و در جلسه خصوصی که با او داشتم ایشان را صاحب مملکت عنوان می‌کرد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۸۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه هاشمی با قلب سلیم آغوشش را برای مخالفان باز می‌کرد و با روی گشاده آنها را می‌پذیرفت، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم از کسی یا کسانی بدگویی کنم اما واجب می‌دانم برای روشن شدن ذهن مردم مطالبی را عنوان کنم.
 
مسیح مهاجری در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع شهرستان ساری اظهار کرد: ملت ایران در بسیاری از موارد به شرایط حریت عمل کرده و در اصل انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در برابر فشارهای  خارجی، خنثی کردن تحریم‌های دشمنان و توطئه‌های داخلی و خارجی و در همه موارد هوشیاری به خرج داده‌اند، ایستادند و توطئه دشمن را به خودشان برگرداندند.

وی با بیان اینکه در بعضی موارد پایبندی نشان ندادیم که به شرایط، حریت و قدردانی از خدمتگذارن انقلاب و مردم مربوط است، افزود: نمونه‌ای از آنها آیت‌الله بهشتی بود و این تجربه‌ها را داریم اما عبرت نگرفتیم.

مهاجری با بیان اینکه وسیله پندآموزی زیاد اما عبرت‌گیرنده کم است، اضافه کرد: قاعده‌اش این بود با وجود ماجرای بهشتی آنچه در مورد هاشمی می‌گویند را نپذیریم.

وی به نادرستی خبرهای منتشره در ارتباط با هاشمی، شایعه‌ها و تهمت‌ها در مورد وی اشاره کرد و گفت: اگر به شرایط و حریت در مورد بزرگان‌ پایبندی نشان ندهیم بردگی، استبداد و استعمار به سراغ ما می‌آید و به وضعیت گذشته بر‌می‌گردیم. 

مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان اینکه به هاشمی نسبت دادند که با سپاه، بسیج و رهبری و نظام زاویه دارد، خاطرنشان کرد: من و هاشمی هر هفته یک ساعت در مورد همه مسائل صحبت می کردیم، نظرش در مورد سپاه را اینگونه بیان می‌کرد که سپاه نور چشم من است، در زمان جنگ عده‌ای با قدرت در مقابل سپاه ایستادند که قد علم نکند اما هاشمی از سپاه حمایت جانانه کرد.

مهاجری با اشاره به اینکه هاشمی بسیج را دست راست خود عنوان کرده بود، تصریح کرد: به گفته هاشمی رهبری جان او بود و در جلسه خصوصی که با او داشتم ایشان را صاحب مملکت عنوان می‌کرد.

وی یادآور شد: ظلمی بالاتر از این می‌شود که بگوییم هاشمی با سپاه، بسیج و رهبری زاویه دارد؟ رهبر انقلاب از هاشمی تعریف‌هایی کرده‌اند که از هیچ‌کسی نکرده‌اند، چطور می‌شود که هاشمی با رهبری زاویه دارد و حکم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را داشته است؟

مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی اضافه کرد: این مسائل جهل و عدم پایبندی به شرایط و حریت است و اگر این وضع ادامه داشته باشد ما توسری‌خور آدم‌هایی بدتر از شاه خواهیم شد.

مهاجری گفت: صدا و سیما 12 سال‌ است  که هاشمی را بایکوت کرد از خدمتگذارن و کارمندان صدا و سیما و رادیو تشکر می‌کنم، این کار آنها نیست، کار دیگران است به دیگران می‌گویم در اسفند گذشته هاشمی را انگلیسی خواندید برای اینکه وارد خبرگان نشود ولی مردم به او رأی بی‌سابقه دادند و در طول تاریخ نظام رأی اول خبرگان را آورد.

مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی یادآور شد: زمانی بمباران تبلیغاتی علیه هاشمی راه افتاد و این یعنی رادیو و تلویزیون خود را از اعتبار انداخت و مردم هم دیگر کاری نداشتند و قدرشناسی خود را اثبات کردند.

مهاجری بیان کرد: انتشار خبر هاشمی در رسانه ملی تا ساعت 19:30 دقیقه روز 19 دی ماه که خبر ارتحالش داده شد ممنوع بود اما حالا پخش این همه برنامه از هاشمی ترس افکار عمومی است و چند روز دیگر تمام می شود.

وی افزود: قدر بزرگانی خدمتگذار مانند هاشمی را ندانستیم نمونه‌اش را هشت سال دیدیم که قهرمان پاره کردن قطعنامه‌ها بود که بر کشور مسلط شد.

مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی اضافه کرد: جواب اینکه چرا هاشمی باید کنار باشد این است که هاشمی بزرگ بود و عده‌ای فکر می‌کردند با وجود هاشمی جای‌شان تنگ می‌شود، به همین دلیل می‌خواستند هاشمی را بزنند و کنار بگذارند تا او نباشد و قدرت داشته باشند.

مهاجری تصریح کرد: می‌خواستند هاشمی را عاصی کنند تا در مقابل انقلاب و نظام بایستد تا بهانه به‌دست بیاورند و او این کار را نکرد و داغ بزرگی بر دل‌شان گذاشت.

وی به حضور گسترده مردم در مراسم وداع با هاشمی اشاره کرد و ادامه داد: ما در تشییع او به یاد تشییع پیکر پاک امام افتادیم، هاشمی شاگرد امام و نظرکرده امام بود و مردم در تمام شهرها و روستاها مراسم گرامیداشت برگزار می‌کنند.

مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ما همه برادر و طرفدار انقلاب هستیم، اصلاح‌طلب و اصولگرا همه یکی هستیم با دنیایی طرفیم که غوغای جنگ و داعش دارد و هدف اصلی آنها ایران اسلامی است، بدون اتحاد نمی‌توانیم در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کنیم، اتحاد بر محور رهبری وظیفه ماست و هاشمی این کار را کرد.

مهاجری اظهار کرد: هاشمی در برابر همه فشارها سکوت کرد و چیزی نگفت و انقلاب و نظام را بر خود ترجیح داد.

وی در پایان گفت: هاشمی در طول 38 سال همیشه نفر دوم نظام بود، او از خود گذشت برای اینکه انقلاب بماند بنده توصیه می‌کنم وحدت و برادری را حفظ کنیم و در مقابل دشمن بایستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها