اجرای اقتصاد مقاومتی بزرگی و قدرت ملت را وجود می آورد

جوادی‌آملی با تأکید بر اینکه بزرگی و قدرت حکومت در بزرگی و قدرت ملت است، خاطرنشان کرد: باید برای اجرای درست و صحیح اقتصاد مقاومتی مردم را وارد میدان کرد و آنها را به مسیر درست سوق داد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۹۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به اینکه خداوند در سوره احزاب جهات مختلفی از جلوه‌های دین را بازگشایی می‌کند، بیان کرد: جامعه بدون الگو، اسوه و مقتدا نمی‌تواند به سرمنزل مقصود برسد، همچنین انسانی که از راهنمایی راهنمایان الهی بهره نگیرد و از اسوه‌های نمونه و والای الهی استفاده نکند راه به جایی نمی‌برد.
 
حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در آمل اظهار کرد: اقدامات ارزشمند، صمیمانه و مخلصانه این عالم وارسته خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: آن مرحوم فردی آگاه و آشنا به جنبه‌های اسلامی، دینی و الهی بوده که تا پایان عمر همه مسیرها را با معرفت طی کرد.

این مسؤول با اعلام اینکه تجلیل و تکریم مقام والای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تعظیم به اسلام و تکریم جامعه اسلامی و نظام است، خاطرنشان کرد: آن مرحوم به حق نماینده‌ای از اسلام و جامعه اسلامی بوده است.

جوادی‌آملی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی استوانه انقلاب و صحابی صابر، صدیق و صادق در راه استقرار و استمرار دین بوده است، گفت: او به حق نماینده‌ای از اسلام و جامعه اسلامی بود.

وی با اعلام اینکه مردم مازندران ولایتمدار بوده و در همه صحنه‌های علم، فرهنگ، سیاست، تمدن و اطاعت از ولایت سرآمد هستند، یادآور شد: جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نزد امام راحل بسیار والا بوده و این شخصیت افسری توانمند بود که امام امت در همه مأموریت‌هایی که او را در نظر داشت سربلند بیرون می‌آمد.

جوادی‌آملی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه سنگرها موفق بوده و با مدیریت کامل گام‌های اساسی برمی‌داشت، خاطرنشان کرد: عهود الهی بسیار سنگین هستند و امامت، ولایت و رسالت شئوناتی از عهود الهی تلقی می‌شوند.

وی با اعلام اینکه دو دسته افراد صادقانه بر عهد‌های الهی ماندند و مقاومت کردند که می‌توان به افرادی اشاره کرد که در میدان پیکار و مبارزه به شهادت رسیدند و دسته دیگر افرادی که همچنان به عهد خود استوار بوده و تغییر و تبدیلی در عهد با پروردگار ایجاد نکردند.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مقاطع مختلفی در قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پشت سر گذاشت، ادامه داد: این چهره شاخص سیاست در سن جوانی در آستان امام امت قرار داشتند و در آن سنین با توجه به اینکه بهره زیادی از اسلام، احکام والای اسلامی و الهی نداشتند ولی ایمان راسخی به شخصیت نورانی امام راحل داشتند.

این مسؤول با اعلام اینکه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در تمام دوران زندگی خود نماینده مردم بود، یادآور شد: برای این شخصیت وارسته کارها نسبی نبود بلکه عمدتاً مسؤولیت‌هایش انتخابی مبتنی بر رأی مردم بود.

جوادی‌آملی با اشاره به تشییع جنازه میلیونی این شخصیت وارسته بیان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طراز و مقیاس جهانی سخن می‌گفت و فقدان این شخصیت برای جهان جای تأسف دارد.

وی با اشاره به اینکه از بزرگترین امتیازات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حرکت در جهت تعالی جامعه اسلامی بود، افزود: این فرد همواره خواهان جامعه‌ای متعالی بوده و برای ایجاد تمدن مدرن بر اساس مسیر الهی تلاش داشت.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا گفت: تمدن نوین جامعه اسلامی مبتنی بر اسلام بوده و بذر امید توسط این فرد عالم در انقلاب و نظام اسلامی پراکنده می‌شد.

این مسؤول افزود: آیت‌الله رفسنجانی 20 سال قبل در خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن از عدالت اجتماعی به میان می‌آورد که هم‌اکنون منبع ارزشمند و میراث ماندگار است.

جوادی‌آملی با بیان اینکه بعد از انقلاب آیت‌الله رفسنجانی بنیانگذار همه ارکان‌های نظام بود، ادامه داد: همه بخش‌های نظام مدیون این شخصیت وارسته است.

وی با اعلام اینکه انسان انقلابی همیشه مصالح مردم و نظام را بر مصالح خود ترجیح می‌دهد، بیان کرد: امروزه جهان به سمت حرکت در مسیر خرد جمعی گام بر می‌‎دارد.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اعلام اینکه امروزه مراجع تقلید از انحراف در فضای اقتصادی کشور حرف به میان آورده و با تمام وجود آن را محکوم می‌کنند، بیان کرد: این روزها بانک‌های اسلامی در مسیری گام بر می‌دارند که حرکت در خلاف جهت اقتصاد اسلامی است.

این مسؤول با بیان اینکه باید حکومت و قدرت اسلامی برخاسته از عدل و عدالت باشد تا جامعه به عقلانیت اجتماعی، اعتدال، دور ماندن از افراط و تفریط برسد، تصریح کرد: نباید جامعه اسلامی با حرکات مختلف خسارت‌های زیاد ببیند بلکه لازم است همیشه در اوج بماند.

جوادی‌آملی با تأکید بر اینکه بزرگی و قدرت حکومت در بزرگی و قدرت ملت است، خاطرنشان کرد: باید برای اجرای درست و صحیح اقتصاد مقاومتی مردم را وارد میدان کرد و آنها را به مسیر درست سوق داد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رفسنجانی عقلانیت را به جامعه بازگرداند، گفت: باید با حرکت در مسیر درست و صحیح بر اساس مبنای الهی و دینی در دنیا و آخرت رستگار شده و نام نیک از خود بر جای بگذاریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها