شاعرنیشابوری برگزیده دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب شد

معصومه سادات شاکری شاعرجوان نیشابوری در دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب در تالار رودکی تهران برگزیده شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۰۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاون اداره فرهنگ وارشاداسلامی نیشابور اظهارکرد: این کنگره در جهت تبیین و ایجاد شرایط مناسب و ارتقای باور مردم به موضوع مهم عفاف و حجاب برپا شده است و نکته حائز اهمیت این است که اگر استقلال کشور در دنیا زبانزد است یکی از فاکتورهای این استقلال اغنای فکری و اعتقاد عمیق مردم ما به ارزش‌هاست، که پایداری از این ارزش‌ها توانسته این استقلال را حفظ کرده و در سراسر دنیا طنین انداز کند.
 
خلیل اله عراقی گفت: جوانان ما در این عرصه و در جهت اغنای هر چه بیشتر در باب این موضوع به زبان شعر و ادبیات نیازمند هستندودر حقیقت شعر عفاف و حجاب به دنبال تولید محتوا، واژگان و قطعات ادبی در این زمینه است.
 
وی خاطرنشان کرد: رضا خان ملعون هنگامی که قانون کشف حجاب را در کشور به راه انداخت تصور نمی‌کرد که شاعران ما در روزهایی نه چندان دور گردهم بیایند و اشعاری را در جهت ماندگاری ارزش حجاب و عفاف از خود به یادگار گذارند.
 
عراقی یادآورشد: در این دوره از میان 600 اثر راه یافته به مرحله نهایی، 12 اثر مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفته‌اندکه  معصومه سادات شاکری شاعرجوان نیشابوری در  دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب در بخش شعر نیمایی و سپید برگزیده  شد.
 
وی تاکیدکرد: همه این زیبایی‌ها، عفاف‌ها، پاکدامنی‌ها و لطافت‌ها به یک نقطه باز می‌گردد و آن هو الجمیل است و زیبایی‌هایی که در گستره اخلاق دیده می‌شود را باید در نهایت هنرمندی به تصویر کشید که یکی از این زیبایی‌ها عفاف و پاکدامنی است.
 
معاون اداره فرهنگ وارشاداسلامی نیشابورتصریح کرد: درآیین پایانی دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب (مستور) که در تالار رودکی برگزار شد که حجت اشرف‌زاده خواننده نیشابوری معروف کشوراجرای برنامه کردوبا حضور مسئولین از شاعران تجلیل گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها