خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سابق دانشگاه رازی کرمانشاه سرانجام پس از دخیل بودن چندباره در برگزاری برنامه‌های ضدفرهنگی و اعتراض گسترده دانشجویان از این سمت عزل شد و افکار عمومی منتظر محاکمه قانونی مسببان توهین به مقدسات در محیط دانشگاهی هستند.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۳۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، عبدالحمید علی‌زاده معاون فرهنگی سابق دانشگاه رازی کرمانشاه سرانجام پس از دخیل بودن چندباره در برگزاری برنامه‌های ضدفرهنگی، ارائه مجوز به افراد مسأله‌دار برای سخنرانی و اجرای برنامه در محیط علمی و فرهنگی دانشگاه و نهایتاً حمایت از اقدامات منافی شأن محیط مقدس دانشگاه و اعتراض گسترده دانشجویان، جامعه علمی و دانشگاهی و مردم متدین و انقلابی کرمانشاه از این سمت عزل شد.

*عذر بدتر از گناه...

عزل و کنار رفتن این فرد در شرایطی اتفاق افتاد که تلاش‌های بسیاری برای دفاع از اقدامات غیرقابل قبول وی از سوی برخی افراد معلوم‌الحال صورت گرفت، اما مطالبه دانشجویان، طلاب و روحانیان، جوانان، خانواده‌های معظم شهدا، احزاب و تشکل‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم کرمانشاه به‌ حدی جدی و مستمر بود که سرانجام این جابه‌جایی صحیح انجام گرفت.

برنامه ضدفرهنگی «قندپهلو» آخرین برنامه‌ای بود که در زمان تصدی معاون فرهنگی معزول دانشگاه رازی انجام گرفت که در جریان برگزاری آن الفاظ رکیک و جنسیتی بیان شد و با وجود حضور مسؤولان دانشگاه در برنامه مذکور، اعتراضی نسبت به این وضعیت صورت نگرفت و همگان مشاهده کردند به مقدسات و اخلاقیات توهین شد و به‌ صورتی ساختارشکنانه حرمت‌ها شکسته و شأن و منزلت جامعه و محیط دانشگاهی به سخره گرفته شد.

حضور افراد حاشیه‌دار در این حوزه (معاونت فرهنگی)، اکران فیلم‌هایی که موجب بزرگ‌نمایی ارتش استکبار (آمریکا) به‌ مناسبت 13 آبان‌ماه شده است، لغو مراسم قانونی تشکل‌های دانشجویی، برگزاری جشن در روز شهادت امام معصوم(ع) و موارد متعدد دیگری در این مدت رخ داد که دانشجویان و دانشگاهیان بهتر از همگان به آن آگاهی دارند.

*حمایت استاندار و مسؤولان کرمانشاه از عزل معاون فرهنگی دانشگاه رازی

استاندار کرمانشاه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی شهر و ... در حمایت از موضع قاطعانه آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه مبنی بر عزل و محاکمه مسببان این اتفاقات ناشایست، به‌ صورت جدی و شفاف خواستار اجرای هرچه سریع‌تر این مطالبه عمومی شدند.

* پیگیری مراجع قضایی در مجاری قانونی

به گزارش فارس، مراجع قضایی استان کرمانشاه نیز به‌ دنبال این اتفاقات، از پیگیری موضوع مربوطه در مجاری قانونی خبر دادند و البته همچنان امت حزب‌الله این دیار که به تدین و انقلابی بودن شهره دارند، منتظر محاکمه قانونی مسببان این وقایع ناگوار و تلخ هستند.

موضوع مضحک طرح استعفا از سوی معاون فرهنگی سابق دانشگاه رازی برای کاهش فشارها و منحرف کردن افکار عمومی نیز که پیش از این مطرح شده بود نیز در نوع خود نشان از این بود که دست‌اندرکاران رقم خوردن این وضعیت ضددینی و ضدفرهنگی همچنان به‌ دنبال توجیه این جریانات و سلب مسؤولیت از خویش هستند که آنچه در این میان در درجه نخست اهمیت دارد، حضور نداشتن و کوتاه شدن دست چنین افرادی از تصدی حوزه حساس فرهنگی محیط دانشگاهی است که مقام معظم رهبری همواره بر سالم ماندن آن برای پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه و دانشگاهیان تأکید دارند.

*مطالبه جامعه دانشگاهی از معاون فرهنگی جدید دانشگاه رازی

علی‌اکبر محسنی به‌ عنوان معاون جدید فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه منصوب شد که امید است در دوران تصدی‌گری خویش توجه جدی به مفاهیم ارزشی و انقلابی، ارتقای هر چه بیشتر وضعیت فرهنگی دانشگاه، حمایت از تشکل‌های قانونی دانشجویی، اجرای برنامه‌های مذهبی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات نظام اسلامی، پایبندی به آرمان‌های شهدا و امام راحل و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ممانعت از انجام اقدامات خلاف ضوابط قانونی و شأن دانشگاه و دانشجویان و تلاش برای پویای و نشاط محیط دانشگاه را سرلوحه کار قرار داده تا علاوه بر جبران گذشته، شاهد بهبود اوضاع این مرکز علمی باشیم.

=================

گزارش از: محسن فولادی

ارسال نظرات