خبرهای داغ:
جوان زيادي هستند كه با عنايت به حمايتهاي بسيج سازندگي عزم خودرا جزم كرده تا باايجاد كارگاه هاي توليدي بمنظور اشتغالزايي، قدمهاي با ثباتي را براي را براي عينيت بخشيدن به اقتصاد مقاومتي يعني همان اقتصاد درون زا وكاهش وابستگي ها برداشته اند.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۴۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، بسیاری از جوانان مستعد که تاکنون بستر لازم مالی و حمایتی برای ان در حوزه اشتغالزایی فراهم نشده اکنون در سایه تسهیلات  و حمایتهای بسیج سازندگی عزم خود را جزم کرده و با گرفتن تسهیلات مورد نیاز و ایجاد کارگاه های تولیدی، در راستای ایجاد اشتغال قدمهای با ثباتی را برداشته تا معنای واقعی اقتصاد مقاومتی یعنی همان اقتصاد درون‌زا وکاهش وابستگی‌ها را به منصه ظهور بگذارند.

قهرمان سرتیپی جوان گیلانغربی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و  توانسته با اشتغالزایی برای 3 نفر درمدت کوتاهی  کارگاه خیاطی فعالی راه اندازی کند ، یکی از معدود جوانانی  است که باخودباوری وایمان به توانستن در جهت شعار اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

خبرنگار ما برای آگاهی بیشتر  به سراغ این جوان کارآفرین رفت تا چندکلامی با وی صحبت و از انگیزه او برای ایجاد این کار گاه خیاطی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی  آگاه شود:

 

این کار آفرین حوزه اقتصاد مقاومتی  ضمن معرفی خود  در پاسخ به این سوال که  پیشنهاد راه اندازی یک کارگاه خیاطی از کی بود و از چه جاهایی تسهیلات یا کمک دریافت کرده اید؟اظهار داشت:

دقیقا سال جاری  و در یک روز که  یکی از  دوستان از حمایتهای بسیج سازندگی و عطای تسهیلات مناسب  سخن گفت من هم باتوجه به اینکه  بیکار و در عین حال مدارک خیاطی داشتم تصمیم گرفتیم که یک وام بگیرم ویک کارگاه خیاطی راه بیندازم که خداروشکر فردای همان شب بسم الله گفتم وبه مراکز واگذاری تسهیلات  بسیج سازندگی گیلان غرب  رفتم ودرخواست وام دادم که ضمن بررسی طرح و راهنمایی های لازم از سوی بسیج  با وام ما موافقت شد وبعد از مدتی  توانستم با گرفتن 150 میلیون ریال تسهیلات  یک کارگاه خیاطی راه اندازی کنم.

 

قهرمان سرتیپی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که اکنون چند نفر در این کارگاه خیاطی  مشغول به کار هستندوآیا راضی هستید یا نه؟پاسخ داد :اکنون با فعال شدن کارگاه  3نفراینجا مشغول به کار هستندو با توجه به اینکه  در شهرستان گیلان غرب  بسترهای شغلی بسیار نادر و کمیاب است طبیعتا  بله خیلی راضی هستیم.

 

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص وضعیت درآمد زایی و اینکه  آیا انتظارات ازمیزان درآمد موجود برآورده شده است؟ابراز داشت:باتوجه به اینکه الان مدتی است که شروع به کار کرده ایم خداراشکر بازده خوبی داشت و خیلی زود تر از انتظارات ما توانستیم به درآمد زایی در حد مطلوب  برسیم ولی برای رسیدن به حد ایده ال طبیعتا نیاز به توسعه بیشتر کارگاه و  گذشت زمان برای معرفی کارگاه در بین مردم است .

سرتیپی در ادامه  در پاسخ به این سوال که آیا  برای کسی که از لحاظ مالی در تنگنا هست طرح های زودبازه اقتصادمقاومتی جوابگو هست یا نه ؟ ابراز داشت : اگر در عقبه اجرای این طرح ها  که معمولان با علاقه شروع می شوند  انگیزه و پشتکار باشد بله صد درصد جوابگو هست  و ما این طرح را با دست خالی شروع کردیم  و اکنون هم از این وضعیت راضییم   و طبیعتا یکی از اهداف وکارکرد های اقتصاد مقاومتی هم همین توانمند سازی قشر کم درآمد جامعه می باشد.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی در گیلان غرب ابراز داشت : ما سالانه  در کف تولید بیش از 500 دست انواع لباسها  میدوزیم  و طبیعتا در امد خوبی هم دارد و قانعیم  و در این راستا به جوانان بی کار  که علاقمند به فعالیت در حوزه و عرصه طرح های اقتصاد مقاومتی هستند  میگویم  که با یک جا نشستن و غصه بی کاری خوردن وضعیت اقتصادی روبراه نمی شود  دست همت بالا بزنند  و با انگیزه  با استقبال از تسهیلات حمایتی بسیج شروع کنند به ایجاد کار های خود اشتغالی وبا استفاده از تسهیلات می توانند هم برای خود و هم برای سایر جوانان ایجاد اشتغال کنند.

http://www.matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1395/10/20/img_2713.jpg

حمایت از علاقمندان فعالیت در قالب طرح های زود بازده اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه حرکت در راستای تحقق  شعار سال و اقدام و عمل مناسب و کارگشا در راستای اقتصاد  است  از سویی عینیت بخشیدن به جنبه عملی شعار اقتصاد مقاومتی و بستر ساز اشتغالزایی  برای جوانان و علاقمندان به شمار می اید .

 مسئولان و مردم باید بدانند که حمایت از مقوله اقتصاد مقاومتی  باید با بهترین نحو صورت گیردودر این اثنا ازتولیدات داخلی حمایت کنندوبدانند که جهت ترمیم اقتصاد کشور وپیشرفت در حوزه های اقتصادی تنها راه حل برون رفت از وابستگی اقتصادی  تنها راه ، تحقق  اقتصاد مقاومتی به تمام معناست .

تصاویر تکمیلی: 
ارسال نظرات