خبرهای داغ:
امام جمعه فردوس با اشاره به 27دی ماه سالروز شهادت نواب صفوی و جمعی از فداییان اسلام گفت: فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی ، نقش بسزایی در بیداری استکبار ستیزی مردم داشتند.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۴۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در خطبه‌های نماز جمعه فردوس اظهار کرد: یکی از اوامر حضرت حق، دعوت مردم به رعایت تقوای الهی است و انسان برای رسیدن به سعادت و کمال باید تقوای الهی را پیشه سازد.

وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و نقش آن در جامعه افزود : پس از غیبت صغری امام زمان (عج) نواب عام یعنی مجتهدین ، فقها و در راس ولی فقیه است و حفظ شرع اسلام به عهده امام و ولی فقیه است و از آنجایی که حکمت الهی ایجاب می‌کند مردم باید برای دینداری حافظ دین و امام داشته باشند .

حجت الاسلام بابایی گفت : رجوع به حاکم غیر شرعی که مدیریت ، تدبیر ، آشنا به احکام شرعی و عدالت نداشته باشد حرام است. 

امام جمعه فردوس به اصل 111 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: ولی فقیه باید دارای شرایط مدیریت، تدبیر ، آشنا به فقه و عادل باشد و چنانچه ولی فقیه هر یک از این شرایط را نداشته باشد، از جایگاه خود عزل و دیگر رهبر نیست.

بابایی همچنین به سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب از سوی امام (ره) به عنوان امام جمعه تهران در سال 1358 اشاره کرد و یادآور شد: هنوز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی امام جمعه تهران هستند و بقیه ائمه جمعه به صورت موقت خطبه می‌خوانند.

وی با اشاره به سالروز قیام مختار ثقفی گفت: مختار پس از واقعه عاشورا برای خون‌خواهی از امام حسین(ع)، قیامی به راه انداخت و بسیاری از خیانتکاران و دشمنان اباعبدالله الحسین(ع) را به درک واصل کرد.

امام جمعه فردوس به سالروز شهادت فداییان اسلام اشاره کرد و افزود: فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی، نقش بسزایی در بیداری مردم و استکبار ستیزی داشتند.

بابایی همچنین به سالروز فرار شاه خاِئن از کشور اشاره کرد و از مردم خواست سریال "معمای شاه" را که به خوبی تاریخ جنایات دودمان پهلوی را نشان می‌دهد، مشاهده کنند و با جنایات و خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی آشنا شوند.

لزوم تشویق و حمایت از قاریان و حافظان قرآن 

وی از آغاز فصل ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: مردم باید بهترین و با استعدادترین فرزندان خود را برای تحصیل به حوزه‌های علمیه بفرستند تا این گونه دین فرزندان خود را حفظ و آینده آنان را تأمین کنند.

امام جمعه فردوس گفت : متاسفانه در شهرستان استقبالی از طلبگی نمی شود همانطور که ما نیازبه تخصص در روانشناسی داریم نیار به تخصص در دین هم داریم و اهمیت آن بسیار است. 

وی از برگزاری همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم در شهرستان فردوس خبر داد و خاطرنشان کرد: تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از منویات مقام معظم رهبری است لذا باید در این زمینه نوجوانان و جوانان را به حفظ و انس با قرآن کریم تشویق و حافظان و قاریان قرآن را مورد حمایت قرار دهیم.

 
حجت الاسلام بابایی در پایان خاطرنشان کرد: باید در مصرف گاز با توجه به فصل سرما بسیار صرفه جویی کنیم چرا که ممکن است استفاده بسیار موجب قطعی گاز در دیگر نقاط کشور شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها