خطیب جمعه بخش بهمن گفت: در سال هاى اخير و به‏واسطه برخى تحولات سياسى، شرايطى پيش آمد كه خناسانى سعی در جدا كردن آقاى هاشمى از نظام اسلامى و ايجاد عداوت و کینه ميان او و ساير مسؤولان كشور ازجمله رهبر معظم انقلاب طمع كردند.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۵۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه امروز، به بررسی و تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هزار نفر از مردم قم پرداخت و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که حضرت آقا مطرح فرمودند موضوع دشمن شناسی است. مهمترین وظیفه امروز ما شناخت دشمن و اهداف اوست، دشمنان ما هم مشخص هستند در بعد داخلی اختلافات گونان بین جناح ها و گروه ها و در بعد خارجی مهمترین دشمنان ما آمریکا و انگلیس و صهیونیست است و این یک واقعیت است.

وی گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، در حال خداحافظی خود به دولت بعدی توصیه می کند تا می توانید به ایران سخت بگیرید و تحریم ها حفظ کنید چون با سخت گیری می شود از ایران امتیاز گرفت.

تجزیه کشورهای اسلامی، از اهداف انگلیس در خاورمیانه است/ امید بستن به برجام مشکلات را حل نخواهد کرد

امام جمعه مهردشت دشمن مهم و بعدی ایران را انگلستان عنوان کرد و گفت: امروز انگلستان در حال برنامه ریزی برای کشورهای منطقه و همچنین ایران است که یکی از اهداف و برنامه های آنها تجزیه عراق، سوریه و دیگر کشورهاست، باید این دشمنان را شناخت! آنها دنبال این هستند که اقتدار کشور عزیز ایران و آن عواملی که موجب اقتدار است از بین ببرند.

وی به عوامل اقتدار کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین عوامل اقتدار کشور ما ایمان دینی مردم و جوانان، قدرت علمی و اقتصاد مقاوم است؛ اگر کشوری بخواهد مقتدر باشد و روی پای خود بایستد باید اقتصاد مقاوم داشته باشد لذا آنها به اقتصاد کشور ما حمله می کنند و می خواهند با تحریم مردم را از نظام جدا کنند، تمدید 10 ساله تحریم علیه ایران که ایسا نام گرفته این نقض برجام است.

امام جمعه بخش بهمن جلسه هفته گذشته طرف های ایرانی با طرف های 5+1 در وین را ناکام عنوان کرد و گفت: متاسفانه آنها زیر بار نرفتند که این تمدید 10 ساله تحریم ها، نقض برجام است لذا اميد بستن به برجام، مشكلات اقتصادى، معيشتى و بيكارى راحل نخواهد كرد.

خطیب جمعه بخش بهمن از عوامل اقتدار را حفظ عزت ملی عنوان کرد و گفت: عزت ملی به معنای حفظ عزت کشور و ملت در مذاکرات بین‌المللی و رفت‌وآمدهای دیپلماتیک، و زیر بار زور نرفتن است.

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: یک عامل اقتدار کشور بعضی از دستگاه ها هستند، سپاه و بسیج و قوه قضائیه از عوامل اقتدار کشور هستند و نباید آنها را تضعیف کرد؛ دشمن درصدد است که دائما به آن حمله کند باید این اهداف دشمن شناخت و با آن مقابله کرد، امروز کشمکش های بعضی از دستگاهای دولتی و کشاندن دعواها به رسانه و فضاهای مجازی و روزنامه ها به نفع کشور نیست و آب به آسیاب دشمن ریختن است.

حضور مردم در مراسم مرحوم رفسنجانی نشان از فراموش نشدن سوابق يك چهره انقلابى بود

امام جمعه بخش بهمن در بخش دیگری از خطبه های خود رحلت مرحوم رفسنجانی را تأسف‏بار عنوان کرد و گفت: آنچه برهمگان روشن است این که آقای هاشمی نقش بسزایی در شکل گیری و تداوم انقلاب داشتند، این نقش مهم در پیام تسلیت مقام معظم رهبری هم مشخص بود.

وی افزود: حضور با شكوه و هوشمندانه مردم در مراسم تشييع ايشان نشان داد كه مردم هيچگاه سوابق يك چهره انقلابى را فراموش نمى‏كنند ولو آنكه در برهه‏هايى با برخى تصميمات و نظرات ايشان مخالفت داشته باشند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: نكته‏ى مهمی كه بايد به آن توجه داشت اين است كه در طول سال هاى اخير و به‏واسطه برخى تحولات سياسى، شرايطى پيش آمد كه خناسانى سعی در جدا كردن آقاى هاشمى از نظام اسلامى و ايجاد عداوت و کینه ميان او و ساير مسؤولان كشور ازجمله رهبر معظم انقلاب طمع كردند.

وی تصریح کرد: اين خناسان تلاش مى‏كردند تا آقاى هاشمى را به‏نوعى مخالف نظام جلوه دهند و تلاش مى‏كردند كه با دميدن بر برخى اختلافات، زمينه‏ى جداشدن آقاى هاشمى را از نظام اسلامى فراهم سازند. اين در حالى بود كه حجت الاسلام هاشمى از نيروهاى اصلى نظام اسلامى و از ياران اصلى امام و رهبرى در ايجاد و تثبيت نظام اسلامى بوده است و علي‏رغم تفاوت ها در فكر و نظر و اجتهادهاى سياسى و البته تلاش خناسان، اما تا آخرين لحظه عمر از مودّت و علاقه‏اش به مقام معظم رهبرى كاسته نگرديد

انتصاب حضرت آيت‏الله العظمى خامنه‏اى به امامت جمعه تهران در 24 دیماه 58، فرار شاه خائن در 26 دی ماه 57 و شهادت فدائیان اسلام در 27 دی ماه 34 و 29 دی ماه به عنوان روز غزه از دیگر مطالبی بود که امام جمعه مهردشت به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات