امام جمعه بهاباد با اشاره به تسلیت رحلت جانسوز یار امام و رهبری، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضر ت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی با تلاش‌ها و مجاهدهای فراوان در راه انقلاب و شکنجه و زندانی شدن باز هم از اسلام، انقلاب و امام و رهبری دست برنداشت و در این راه سختی‌های زیادی را تحمل کرد.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۵۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد با سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات درگذشت جانسوز یاردیرین امام و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و افزود : آیت الله هاشمی هیچگاه از نظام و رهبری و ولایت فقیه دست نکشید و همیشه یارویاوررهبر و نظام بود

وی با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبارزی نستوه، انسانی پر قدرت و از مبارزان اول انقلاب بوده که برای این انقلاب سختی‌ها، شکنجه و زندانی تحمل کرد ولی نشکست و عقب ننشست.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی یار دیرین امام و رهبری پیش و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و در پیام تسلیت مقام معظم رهبری آمده بود وقتی این خبر جانکاه را دریافت کردم بسیار غم انگیز و مایه تاسف شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود از دریغ و تأسف خود را برای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرده و از آن به‌عنوان خبر ناگهانی سخت و جانکاه نام‌برده‌اند عنوان کرد: امام خامنه‌ای در پیام خود، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌عنوان رفیق دیرین، هم‌سنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سال‌های متمادی در عهد جمهوری اسلامی نام‌برده‌اند.

دهقانی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و امام خامنه‌ای همچنین سابقه‌ای طولانی و دشواری در پیروزی انقلاب و تنگناهایی در آن زمان مشترک داشتند بیان کرد: هوش وافر، صمیمیت کم‌نظیر و تکیه‌گاهی مطمئن ازجمله نکاتی بود که می‌شد درباره آیت‌الله هاشمی از پیام جامع مقام معظم رهبری دریافت.

امام جمعه بهاباد از آیت‌الله هاشمی به‌عنوان یک شخصیت کم‌نظیر از زمان مبارزات با رژیم ستم‌شاهی برای انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: باید پیام مقام معظم رهبری درباره آیت‌الله هاشمی فصل‌الخطاب باشد

وی با اشاره به واقعه خاطره‌انگیز 26 دی‌ماه 57 تصریح کرد: حضور مردم در صحنه و استقامت آنها ترفندهای آمریکا و اذناب آنها برای حفظ سلطنت را خنثی کرد و شاه معدوم در این روز از ایران خارج شد و دو روزنامه‌ها در این روز جمله "شاه رفت" را تیتر زدند.

وی به فرار شاه خائن، جنایتکار و نوکر اجنبی در اثر قهر انقلابی مردم ایران اشاره کرد و گفت : هم پیمانان شاه خائن سعی داشتند این خبیث را نگه دارند ولی سیل بنیان کن مردم انقلابی و تبعیت از رهبر بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) مجبور شد ذلیلانه از کشور فرار کند.

امام جمعه بهاباد به مسئله برجام اشاره کرد و افزود :کسانی که دست اندرکار برنامه برجام بودند گفتند آمریکا بد عهدی هایی داشته است

وی افزود :آمریکا همچنان با ما بد عهدی میکند و زیر قولهایش میزند گفت : در مورد تمدید تحریمها و نقض برجام، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند تجربه برجام ثابت کرد در هیچ مسئله ای نمی توان به امریکا اعتما کرد.

خطیب جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله برجام، بدعهدی‌های آمریکا را قبیح خواند و اظهار داشت: بدعهدی‌‌ها و تخلف‌های آمریکا در مسئله برجام از ابتدا نیز مشهود بود و امام خمینی (ره) و رهبری نیز بارها در این مورد تذکر دادند.

حجت الاسلام دهقانی تصریح کرد : در مذاکرات مربوط به برجام بدعهدی های آمریکایی ها به نهایت اوج خود رسیده و در این زمینه تنها راه مقابله با تحریم ها، پاسخ های کوبنده و محکم به آنان است که باید دست اندرکاران مذاکرات هسته ای بخصوص مجلس شورای اسلامی به این گستاخی ها پاسخی قاطعانه بدهد.

ارسال نظرات