خبرهای داغ:
استاندار خوزستان:

سند توسعه گردشگری خوزستان هرچه زودتر آماده شود

استاندار خوزستان گفت: سند توسعه گردشگری خوزستان باید هرچه زودتر آماده شود.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۹۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
غلامرضا شریعتی اظهارکرد:سند توسعه گردشگری استان در دست تدوین است و در این سند، راهبردهای استان و وظایف دستگاه ها در برش های استانی و ملی در راستای توسعه گردشگری مشخص می شود.

وی با تاکید بر لزوم تدوین و تهیه این سند تا پایان سال جرای از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و تعیین وظایف دستگاه ها در قبال این سند، افزود:البته وظایف دستگاه های استانی به ویژه سازمان منطقه آزاد اروند برای رونق گردشگری در سال آینده مشخص و ابلاغ شده است.

استاندار خوزستان با تشریح دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این استان طی دو روز گذشته، افزود:خانم احمدی پور در این سفر از برخی جاذبه های گردشگری استان در شهرستان های شوش، شوشتر، آبادان، خرمشهر و اهواز دیدن کرده و در نشست با فعالان این حوزه، مشکلات را بررسی و برای سرعت بخشی اجرای پروژه های عمرانی این بخش دستور داد.

شریعتی اضافه کرد:در این سفر در خصوص تهیه تفاهم نامه هایی با امضای استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزادد اروند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بحثث و تبادل نظر شد که این تفاهم نامه ها نیز بزودی مبادله می شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این استان بر اساس اهداف سند توسعه و اسناد بالادستی باید به قطب اول گردشگری کشور تبدیل شودف افزود:وجود سواحل، آثار ثبتی ملی و جهانی، روخانه ها و زیرساخت هایی برای توسعه گردشگری صنعتی، آبی، دفاع مقدس و گردشگری مذهبی از ظرفیت هیا بالقوه این ساتان در صنعت گردشگری است که باید با برنامه ریزی عملیاتی و تامین زیرساخت ها به ظرفیت های بالفعل تبدیل شود.

وی سفر بیش از 5 میلیون گردشگر به این استان در تعطیلات نوروزی و وجود یادمان های دفاع مقدس را از دیگر ظرفیت های رونق گردشگری و توسعه اشتغال این استان خواند و افزود:در افق 10 ساله توسعه، استان خزوستان باید به استان نخست کشور در توسعه گردشگری تبدیل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار