فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: برغم کاهش قابل توجه میزان تصادفات رانندگی در جاده پارس آباد ، مشگین شهر نسبت به سال گذشته در 9 ماه سال جاری 33 نفر در این جاده کشته شده اند که سهم حوزه استحفاظی شهرستان مشگین شهر 18 نفر بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۸۵۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازساوالان خبر؛فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: برغم کاهش قابل توجه میزان تصادفات رانندگی در جاده پارس آباد ، مشگین شهر نسبت به سال گذشته در 9 ماه سال جاری 33 نفر در این جاده کشته شده اند که سهم حوزه استحفاظی شهرستان مشگین شهر 18 نفر بوده است.

سرهنگ سیدحجت فتاحی روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک مشگین شهر افزود: میانگین سنی جان باختگان تصادفات جاده ای در این استان حدود 28 سال است.

او گفت که در تصادف اخیر که در جاده مشگین شهر ، اردبیل رخ داد علاوه بر خطای انسانی وضعیت جاده نیز در تشدید این حادثه موثر بوده است.وی اظهار کرد: با تلاش و همکاری اعضای شورای ترافیک استان و شهرستان ها در سال 94 استان اردبیل در زمینه کاهش میزان تصادفات جاده ای رتبه اول کشور را بخود اختصاص داد.

وی افزود: در 9 ماه سال جاری میزان تصادفات رانندگی در این استان نسبت به مدت مشابه 6 درصد کاهش یافته است.سرهنگ فتاحی گفت: در همین مدت جاده اردبیل - مغان ، اردبیل - سراب و اردبیل - خلخال به ترتیب شاهد بیشترین میزان کاهش تصادفات رانندگی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان مشگین شهر با دارا بودن یک هزار و 272 کیلومتر جاده اصلی و فرعی بیشترین طول راههای ارتباطی استان اردبیل را بخود اختصاص داده از هزینه کرد سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای تجهیز و ایمن سازی جاده های استان خبر داد.

علی رحمتی اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم در 6 ماه اول سال آینده حدود 20 کیلومتر دیگر از بزرگراه مشگین شهر ، اردبیل زیر ترافیک قرار بگیرد.میرعلی رحیمی زاد ، فرماندار مشگین شهر هم با تقدیر از عملکرد قرارگاه خاتم در احداث بزرگراه مشگین شهر ، اردبیل بر آغاز عملیات اجرایی بزرگراه مشگین شهر اهر تاکید کرد.

جاده های مشگین شهر - اردبیل و پارس آباد - اردبیل در شمال استان اردبیل از جاده های پرتردد استان اردبیل هستند.

بر اساس آمار سالانه جان باختگان حوادث جاده ای در مشگین شهر بیشتر از تلفات سقوط یک فروند هواپیمای فوکر یا توپولوف است.

بر اساس اعلام فرماندهی پلیس راه استان اردبیل، بیش از 60 درصد از تلفات فوتی تصادفات رانندگی این استان مربوط به راههای ارتباطی شهرستان مشگین شهر است و با احتساب آمار تلفات استانی در این زمینه می توان درستی این ادعا را اثبات کرد.

هر چند در سال های اخیر اقداماتی در حذف نقاط حادثه خیز و ایجاد بزرگراه اردبیل ، مشگین شهر صورت گرفته اما این اقدامات آنچنان که باید و شاید از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است.

ارسال نظرات