خبرهای داغ:
امام‌جمعه قزوین گفت: وحدت، یکپارچگی و انسجام مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، لبیک به فراخوان غیر مستقیم رهبری بود.
کد خبر: ۸۸۰۶۸۶۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عالمی مجاهد، یار دیرین انقلاب و امام (ره) و همراه شصت ساله رهبر معظم انقلاب بودند.

وی با اشاره به خدمات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، یادآور شد: جناب آقای هاشمی کتابی را در خصوص فلسطین ترجمه کردند و این کتاب در آگاهی بخشیِ جامعه ما که تا آن زمان خیلی متوجه قضیه فلسطین نبود، نقش مؤثری داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی کتابی را با عنوان «امیر کبیر، قهرمان مبارزه با استعمار» تألیف کردند که در آن کتاب، ذخایر و سرمایه‌های انسانی، سیاسی و فرهنگی ما را به نمایش گذاشتند و ذهن مردم را متوجه امیر کبیری کردند که اهل مبارزه بود.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: متأسفانه این روزها برخی‌ها آیت‌الله هاشمی را با امیرکبیر مقایسه می‌کنند در حالی که آیت‌الله هاشمی در حوزه علوم دینی تحصیل کرد و پرورش یافته علمای دین بودند و از این جهت با امیر کبیر قابل مقایسه نیستند.

وی افزود: امروز که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به تازگی درگذشته است همه در فضای احساسی قرار دارند و نباید در این فضا شخصیت ایشان مورد تحلیل قرار گیرد و این کار باید به زمان‌های دیگری موکول شود.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: مبارزات مستمر و تحمل سال‌ها زندان و شکنجه از دیگر اقدامات آیت‌الله هاشمی است و وحدت و همدلی مردم در تجلیل و تشییع پیکر ایشان بسیار هوشیارانه و در حقیقت لبیک به فراخوان غیر مستقیم رهبری بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که باید از هر فرصتی برای تعظیم شعائر الهی استفاده کنیم و بزرگ‌ترین شعائرالهی وحدت اقشار مردم است، اذعان کرد: دامن زدن به تفرقه کار منافقان و بدترین نوع منکر است و نباید بین صفوف مؤمنان تفرقه ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: البته انتقاد مصلحانه و مؤمنانه که همان امر به معروف و نهی از منکر است باید وجود داشته باشد و جزء وظایف جدی ماست.

عابدینی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در قزوین که به همت نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار قزوین در مسجد محمدرسول الله (ص) برگزار شد، تأکید کرد: دیروز مردم استان از همه اقشار، سلایق و جناح‌ها در مراسم گرامیداشت یار دیرین امام و رهبری حضور پرشوری داشتند و وجود این وحدت و همدلی در حقیقت همان تحقق خواسته رهبری بود

امام‌جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: هر کسی تلاش کند تا به وحدت مردم از هر جناج و سلیقه‌ای خدشته وارد کند، منافق است و طبق فرموده خداوند کار منافقان امر به منکر است که بزرگ‌ترین منکر همان ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمین است.

وی با تأکید بر این‌که باید نگاه هوشیارانه به فضای مجازی و نشریات داشته باشیم، گفت: آن‌هایی که تلاش می‌کنند تا تخم تفرقه را در بین مردم بکارند منافق هستند و از آن‌ها باید پرهیز کرد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز انتصاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان امام جمعه تهران، اظهار کرد: این انتصاب حادثه مهمی بود و گشایش بیش از پیش معنویت و ایمان را به خطبه‌های نماز جمعه به همراه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که نماز جمعه پایگاه وحدت همه نیروهای مؤمن و متعهد به نظام است، تصریح کرد: امام‌جمعه‌ها، امام‌جمعه همه اقشار، سلایق و گروه‌ها هستند و به قشر و یا حزب خاصی تعلق ندارند.

وی ادامه داد: امام‌جمعه حزبی و جناحی به کار امامت جمعه نمی‌آید زیرا رسالت امام جمعه‌ها تشریح سیره و سنت دین و قرآن است.

عابدینی یادآور شد: این کار شیطنت آمیز است که خطبای جمعه را حزبی و جناحی معرفی کنند و با این کار تلاش کنند تا بین صفوف مسلمین اختلاف و تفرقه به وجود آورند

امام‌جمعه قزین اضافه کرد: ائمه جمعه باید مراقب باشند تا این تهمت‌ها به تریبون نماز جمعه نچسبد و به گونه‌ای عمل کنند که امام‌جمعه همه ملت باشند، نه امام‌جمعه چپ و راست.

وی گفت: نماز جمعه‌ها پذیرای همه مردم است و درب‌ مصلاهای نماز جمعه به روی همه اقشار باز است.

وی عنوان کرد: پیامبر (ص) منافقان را در صدر اسلام وادار به شرکت در نماز جمعه می‌کردند تا پس از شنیدن کامل خطبه‌ها، انتقاد کنند و با نا آگاهی و شنیده‌ها دست به انتقاد نزنند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: برخی‌ها هم که امروز دست به انتقاد از خطبه‌های نماز جمعه می‌زنند، اگر در نماز جمعه حضور داشته باشند و خطبه‌ها را بشنوند این‌گونه انتقاد نخواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به فرار شاه در 26 دی ماه 1357 هم اشاره کرد و گفت: عاقبت شاه، عاقبت کسی بود که به دشمنان اعتماد کرد و باید از بلایی که به سر او آمد درس گرفت.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها