خبرهای داغ:
طی 9 ماه سال جاری:

1742 ایثارگر استان قزوین پایش سلامت شدند

طی 9 ماه سال جاری، یک هزار و 742 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین پایش سلامت شدند.
کد خبر: ۸۸۰۶۸۷۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود بخارایی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: اجرای طرح پایش سلامت با هدف خدمات‌دهی مطلوب درمانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دستور کار بنیاد استان قزوین می‌باشد.
بخارایی افزود: والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان 70 درصد با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت، در اولویت گروه‌های ایثارگری پایش سلامت هستند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: طرح فوق، با هدف تشخیص زود هنگام بیماری‌ها، پیشگیری از هزینه‌های درمان، کمک به بهبود سلامتی و کاهش مشکلات و دغدغه‌های درمانی جامعه ایثارگران اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد دو هزار و 287 فرم پایش سلامت توسط 22 پزشک مستقر در استان قزوین تکمیل شده است، گفت: این تعداد فرم برای یک هزار و 742 نفر از جامعه ایثارگران تکمیل گردیده است.
این مسوول افزود: طبق فرم‌های پایش سلامت انجام شده از یک هزار و 742 نفر، نشان می‌دهد برخی از جامعه ایثارگران چندین بار توسط پزشکان بر حسب ضرورت و نیاز به مراقبت‌ها و پیگیری بیشتر پایش سلامت شدند.
بخارایی گفت: از یک هزار و 742 ایثارگر پایش شده، 253 نفر پدر شهید، 449 مادر شهید، 381 همسر شهید، 54 جانباز 70 درصد؛ جانباز زیر 25 درصد، 88 مورد، فرزند شهید 16 مورد، جانباز 25 تا 49 درصد، 355 مورد، جانباز 50 تا 69 درصد، 55 مورد و سایر افراد 91 مورد بوده است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مابقی جامعه ایثارگران با در نظر گرفتن اولویت گروه‌های ایثارگری بر حسب ضرورت تا پایان سال جاری پایش سلامت می‌شوند.
وی گفت: طی 9 ماه سال جاری، علاوه بر آمار ذکر شده، برای گروه‌های مختلف جانبازی از جمله جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و نخاعی بر حسب نیاز در زمان‌های مختلف پایش‌های تخصصی برنامه‌ریزی و انجام شده است.

این مسوول یادآور شد: در 9 ماه سال جاری، همه جانبازان نخاعی استان قزوین، هر ماه و جانبازان 70 درصد هر سه ماه پایش سلامت شدند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار