خبرهای داغ:
به مناسبت یازدهمین سالگرد شهدای عرفه و تجلیل از مقام ده شهید مدافع حرم شهرستان، امشب با حضور مردم شهیدپرور و ولایی شهرستان نجف آباد کنگره شهدای عرفه و یادواره شهدای مدافع حرم در سالن شهروند برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۸۹۸
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد،سیف‌الله رشیدزاده شامگاه پنجشنبه در کنگره شهدای عرفه و یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان نجف‌آباداظهار کرد: اصلی‌ترین ضرورت برگزاری چنین مراسماتی در تقدیر و تجلیل از مقام شهید، حفظ تفکر آرمانی اسلام و انقلاب است که باید در جامعه تسری پیدا کند.

وی با اشاره به نام این کنگره با عنوان «از عشق تا دمشق» نیز افزود: عشق و ارادت این شهدا در 8 سال دفاع مقدس و هم چنین شهدای مدافع حرم همگی برگرفته از الگوی عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع) است که همانا تبعیت بی‌ چون و چرا از فرامین رهبری و ولایت فقیه است.

فرمانده لشگر 8 نجف اشرف در ادامه تصریح کرد: شهید کاظمی به برکت تربیت، عشق و ولایت است به این مقام رسید و امروز در شرایطی که تمام قدرت‌های جهان برای نابودی این نظام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی به پا خواسته‌اند، وظیفه مهم و اصلی بر دوش شما خانواده‌هاست تا رزمندگانی فهیم و بصیر تربیت کنید.

وی درباره شهدای مدافع حرم نیز افزود: این شهدا به تعبیر رهبری در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند تا استقلال کشور را حفظ کنند و از آرمان‌های امام و ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کنند و امروز این شهدا نه تنها بر گردن ما که بر کل جامعه بشری حق دارند و اگر این شهدا نبودند، امروز باید در این سوی مرزها با تروریست‌ها نبرد می‌کردیم.

در ادامه این برنامه و با حضور مسؤولان شهرستان و میهمان ویژه این مراسم سردار شریف، از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و خانواده شهید سرلشکر حاج احمد کاظمی و شهید غلامرضا یزدانی شهدای عرفه شهرستان نجف‌آباد با اهدا لوح و تندیس کنگره تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کنگره شهدای عرفه و یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان نجف‌آباد با حضور بی‌نظیر مردم شهیدپرور این شهرستان در سالن شهروند برگزار شد.نکته قابل ذکر در این مراسم نبود فضای کافی برای شرکت کنندگان در این یادواره بود، که سالن 800 نفره شهروند از مجموعه فرهنگ‌سرای خارون جواب‌گوی خیل عظیم مشتاقان ایثار و شهادت نبود و به غیر از سالن تمام فضای فرهنگ‌سرا مملو از جمعیت بود.

در حاشیه این کنگره 6 کتاب با موضوع شهدای مدافع حرم برای اولین رونمایی شدکه نام این آثار به شرح زیر است:

پاکی و پایداری، درباره سرهنگ پاسدار مسلم خیزاب

موجی که آرام گرفت، درباره ستوان دوم حمیدرضا دایی تقی

مرد خدمت درباره سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا ابراهیمی

استجابت دعای مادر درباره ستوان یکم کمیل قربانی

ابوریحانه درباره ستوان دوم پاسدار پویا ایزدی

این پنج کتاب توسط الهه حاجی حسینی تدوین و کتاب خداحافظ فرمانده درباره ستوان دوم محمدجواد قربانی توسط مهسا عسگری به رشته تحریر در آمده است و این آثار توسط انتشارات دارخوین اصفهان و در 2 هزار جلد به چاپ رسیده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها