امام‌جمعه تربت‌جام تاکید داشت: برای دریافت اعتبارات و ادامه عملیات دروازه زیارت که در مسیر عبور زائرین قرارگرفته لازم و ضروری است که بسیجی وار حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۸۰۶۹۴۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام طاهری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری با اشاره به آیه 54 سوره مائده در اوصاف مؤمنین و منتظران ظهور گفت: دین را رکن اساسی وسنت و سیره خدمت برای خدا را سرلوحه کار و زندگی قرار دهید.

وی افزود: تعصب شیعه و اهل سنت داریم اما باید برادری را به هم یاد بدهیم و طوری حرکت کنیم که محبوب خدا و دل‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: با احترام به یکدیگر ذلیل هم باشیم که شیرین‌ترین از وحدت است و خود را نوکر مردم بدانیم.

امام‌جمعه تربت‌جام خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مؤمنین باهم مهربان، در مقابل کفار سرسخت و محکم بودن است، بنابراین رضایت خدا و بندگان یک نوع جهاد است.

وی با اشاره به درخواست شورا وشهرداری در رابطه با دروازه زیارت، خانه فرهنگ و دعوت از تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: تولیت آستان قدس یک چهره شناخته‌شده هستند که برای ایراد سخنرانی به مراکز استان‌ها می‌روند اما از همین‌الان برای سال آینده مراسم ملی هفته وحدت دعوت شدند که در پایتخت وحدت ایران تربت‌جام حضور پیدا نمایند.

وی بیان داشت: برای دریافت اعتبارات و ادامه عملیات دروازه زیارت که در مسیر عبور زائرین قرارگرفته لازم و ضروری است که بسیجی وار حرکت کنیم.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر با ابراز خرسندی از حضور امام‌جمعه در محل این شورا گفت: خوشحالیم که امام‌جمعه جهت بررسی مسائل و مشکلات و رفع موانع به ادارات و نهادها مراجعه دارند که این امر حرکت مهمی است.

حسن جان‌نثار احمدی افزود: شورای اسلامی به مصداق عینی وحدت، انسجام و همدلی در این شهر فعالیت‌هایی انجام داده است که خطاهایی هم داشته اما نیت‌ها خیر بوده است.

 یکی از اعضای شورا گفت: در خیلی از شهرها به همت آستان قدس رضوی فرهنگسراهایی مورد بهره‌برداری قرارگرفته است اما باوجود مکاتبات صورت گرفته هنوز این امر در شهرستان محقق نشده است.

دکتر احمدی  با اشاره به این که عملیات اجرایی دروازه زیارت به لحاظ کمبود اعتبار متوقف‌شده است افزود: محور تربت‌جام - مشهد محل تردد زائرین امام رضا (ع) و کشور افغانستان است که می‌توان با کمک آستان قدس رضوی این پروژه فرهنگی به پایان برسد.

وی ادامه داد: برخی از شهروند در اطراف آرامگاه خواجه عزیز الله و آرام ستان قبلی زندگی می کنند که  با مشکلاتی مواجه اند و باید هرچه سریع‌تر به فضای سبز تبدیل شود.

دیگرعضو شورا بیان داشت: امامان جمعه نقش اساسی و بی‌بدیلی در شهردارند و از پایه‌های وحدت، انسجام و همدلی هستند.

نصرت زاده افزود: مردم حقشان را از این وحدت و همدلی نگرفته‌اند و جایگاهی در اعتبارات استان ندارند که در شأن محبان اهل‌بیت (ع) این منطقه نیست.

شهردار تربت‌جام با قدرانی از نگاه ویژه امام‌جمعه که در شهر تعیین‌کننده است گفت: جامعه از برکات و ارتباط سازنده ایجادشده توسط امام‌جمعه با مدیران شهرستان در آینده بهره بیشتری خواهند برد.

 محمد یوسف بدری احمدی افزود: اعضای شورا و شهرداری به‌عنوان سربازان امام‌جمعه هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها