خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آغاز برنامه های ماه فرهنگی ژاپن در ایران از تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۶۹۴۸
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مرتضی آبدار افزود: این رویداد که از برنامه های فرهنگی مصوب شورای سیاست گذاری تبریز 2018 است به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و با همکاری شهرداری تبریز برگزار می شود.
وی اظهار کرد: با ورود به سال 2017 و پس از تدوین و ابلاغ شرح وظایف دستگاه ها در راستای تبریز 2018 به منظور میزبانی این شهر از رویدادهای ملی و بین المللی، این برنامه با همکاری سفارت ژاپن و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این برنامه فرهنگی، 27 دی با گروه هنری و سنتی سای ژاپن در سالن آمفی تئاتر هتل بین المللی شهریار تبریز با اعلام رسمی از سوی سفیر ژاپن افتتاح می شود.
آبدار با بیان اینکه این برنامه از 29 دی تا 15 بهمن سال جاری در تهران ادامه خواهد یافت، ادامه داد: این گروه در 29 دی نیز در جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت اجرایی برای عموم خواهد داشت.
وی گفت: در حاشیه برگزاری این رویداد فرهنگی، جلساتی با حضور سفیر ژاپن و مقام های استانی در خصوص ارتقای تعاملات فرهنگی و گردشگری و برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ژاپن برگزار و نمایشگاه عکسی از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور ژاپن در محل برگزاری دایر خواهد شد.
گروه هنری و سنتی سای ژاپن بعد از تشکیل در سال 2005 میلادی با استفاده از سازهای سنتی ژاپن اقدام به برگزاری کنسرت در نقاط مختلف دنیا کرد که برنده بزرگترین مسابقه طبل ژاپنی شد.
این گروه تا کنون در کشورهای چین (ماکائو)، امارات متحده عربی، آذربایجان، اکوادور، پاناما و آمریکا (هاوایی) به اجرا پرداخته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها