عمده ی حرمت شکنان و سوء استفاده کنندگان اندک مراسم تشییع رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را اصحاب فتنه ی 88 تشکیل می دادند که در ادبیات سیاسی به آپورتونیست یا فرصت طلب مشهور هستند. سناریوی اول فتنه گران و حرمت شکنان مراسم تشییع، دوقطبی کردن فضا و بهره برداری حداکثری بود.
کد خبر: ۸۸۰۶۹۹۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
مراسم تشییع رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام فارغ از قضاوتی که نسبت به عملکرد ایشان در مقاطع مختلف، از جمله موضع گیری هایی که سال 88 داشتند به معنای تمام، مظهر وحدت و یگانگی مردم را نشان داد که چگونه با حضور متحد و به موقع خود، راه را بر سوء استفاده بدخواهان و دشمنان بستند.

در این مراسم جدای از علاقه مندان و بستگان آقای هاشمی رفسنجانی، قشر عظیمی از مردم که احتمالاً جزو منتقدان آن مرحوم نیز محسوب می شوند به دلیل اینکه اعلام شده بود نماز میت به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه خواهد شد شرکت کردند.

اما علی رغم اینکه عموم مردم شرکت کننده در مراسم تشییع با وجود همه ی نقدهایی که نسبت به عملکرد رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتند حرمت او را نگه داشته و زبان نقدهای برحق خود و خون دل هایی که خورده بودند را در کام کشیدند لیکن عده ای مثل گذشته این بار نیز پرده ی حیا را دریده و جسم بی جان مرحوم هاشمی را ابزاری برای نیل به مطامع سیاسی خود کردند. اما اینها چه کسانی بودند و چه در سر دارند؟ بخوانید؛

عمده ی حرمت شکنان و سوء استفاده کنندگان اندک مراسم تشییع رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را اصحاب فتنه ی 88 تشکیل می دادند که در ادبیات سیاسی به آپورتونیست یا فرصت طلب مشهور هستند. این قشر که حیات فکری و سیاسی خود را در جامعه مرده و از دست رفته می بیند، سعی می کند تا از هر فرصتی برای احیای دوباره خود بهره برداری کند.

لذا این عده اندک مراسم تشییع را به چشم محلی برای ابراز وجود و دادن چند شعار در حمایت از فتنه و سران آن می دیدند. به حق باید گفت بیشترین جفا را نیز این جماعت در حق مرحوم هاشمی روا داشتند و نتیجه آن همه مبارزه و از خود گذشتگی دوران ستم شاهی و همراهی امام و رهبری در مقاطع حساس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار تساهل و تسامح های نابجا با همین گروه های فرصت طلب این شد که عده ای قلیل وقیحانه بر نظام اسلامی بشورند و جرات جسارت به آبروی نظام را پیدا کنند و شاید اگر نبود اشتباهات مرحوم هاشمی در حمایت از این عده ی قلیل صدایشان آنقدر بالا نمی رفت.

عجیب که همین طایفه آبروی چند ساله ی این انقلابی فداکار  را هزینه ی گردن کشی های خیابانی شان کردند و باعث شدند تا جریان مومن و انقلابی از وی رویگردان شود و این افراد و رسانه های جیره خوارشان در مراسم تشییع این عالم، دو سناریو را پیگیری می کردند:

سناریوی اول فتنه گران و حرمت شکنان مراسم تشییع، دوقطبی کردن فضا و بهره برداری حداکثری بود که با هوشیاری توده ی مردم مسلمان و انقلابی در همان مراحل اولیه با شکست مواجه گردید.

در قالب این سناریو تلاش شد تا در مرحله ی اول این طور نشان داده شود که شرکت کنندگان مراسم تشییع به دو گروه تقسیم شده و در مرحله ی دوم مساله اکثریت بودن حامیان فتنه جا انداخته شود، دلیل پیگیری این سناریو نیاز شدید جریان فتنه برای یارگیری از توده ی مردم است چرا که بعد از فتنه 88 و آشکار شدن چهره خائنان به کشور این جریان با ریزش شدیدی در بدنه مردمی مواجه شده و طیف فکری و منطقی جامعه به دلیل آشکار شدن این خیانت ها تبدیل به تریبون های فکری و آزاد اندیشی علیه فتنه شدند.

فرصت طلبان برای جریان سازی و احتمالا آشوب سازی خیابانی به بدنه خاکستری که تحت تاثیر هیجانات وارد صحنه می شوند نیاز اساسی دارند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

سناریوی دوم که جریان فتنه در مراسم تشیع مرحوم هاشمی پیگیری می کرد بیشتر ناظر به آینده است، در محاسبات این جریان فوت هاشمی، نزدیک بودن نزاع و کشمکش برای جانشینی او را هشدار می دهد و آنها وادار می کند تا برای به دست آوردن میراث هاشمی دست به کار شوند و چه فرصتی مناسب تر از مراسم تشییع خود هاشمی!؟ تلاش این عده دست کم نشان از وقوع نزاعی سخت و البته مهم برای مصادره ی میراث سیاسی مرحوم هاشمی است که احتمالاً با ورود اعتدالیون شدیدتر نیز بشود.

سخن آخر اینکه با نزدیکی انتخابات برنامه ها و سناریوهای پیچیده تری توسط اصحاب فتنه و جریانات نزدیک به آن طراحی و اجرا می شوند و حاصل این روند چیزی جز سیاسی شدن شدید فضا و فراموشی دغدغه های و مشکلات مهم جامعه نیست، در حالی که بخش عمده ای از بدنه جامعه درگیر مشکلات متعدد اجتماعی، اقتصادی و معیشتی هستند جریان نزدیک به اصحاب فتنه با خیال آسوده از ابراز رضایت بدنه سرمایه داری حامی اش در انتخابات به دنبال شعارهای سیاسی سوخته و احتمالا ساختارشکنانه می رود و در این معرکه سر عدالت و قشرمحروم جامعه است که باید بی کلاه مانده و هزینه فتنه گری سرمایه داران را پرداخت کند.

سیدکاظم یکانی مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی
انتهای پیام/

ارسال نظرات