فعال فرهنگی اهل سنت:

برای پویایی جامعه اسلامی همه تابع رهبری کشور باشیم

مولوی گرگیچی گفت: جامعه اسلامی پویا به مثل یک تیم فوتبال است، اگر به حرف کادر فنی خصوصا سرمربی تیم دقیق و به موقع عمل شود موفقیت کمترین حاصل آنست
کد خبر: ۸۸۰۶۹۹۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ؛ یکی از عواملی که وحدت جامعه اسلامی را به خطر می اندازد اختلاف برداشت ها نسبت به یک قضیه واحد است.
وحدت جامعه اسلامی زمانی تثبیت می شود که در آن جامعه همه افراد خصوصا شاخصین طبق یک رویه اقدام و عمل خود را تنظیم نمایند و خود را با یک قانون مورد تایید همگانی تطبیق دهند.
اما این مطلب منافاتی با انتقاد و به بحث گذاشتن مسائل ندارد بلکه سبب پویایی و پیشرفت را فراهم می نماید و آن آرمان و مسیر را به رشد و تعالی می رساند.
در این خصوص مولوی یوسف گرگیچی فعال فرهنگی اهل سنت با اشاره به ضرورت ابراز عقائد در چارچوب قانون ابراز داشت: اینکه نظرات متفاوت باشد چیز خوبیست و مایه پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی را فراهم می کند اما می بایست حواسمان باشد که حریم های قانونی و اخلاقی را در اظهارات خود به چالش نکشیم.
وی در ادامه افزود: تبعیت از یک قانون واحد خطوط قرمزی را ترسیم می نماید که این خطوط قرمز سبب می شود تا پا را از حد شرعی، عقلی فرا تر ننهیم و خود را در محدوده مقررات حفظ نماییم.
مولوی گرگیچی جامعه پویا را به یک تیم فوتبال تمثیل کرد و گفت: یک جامعه اسلامی پویا و متعالی به مثل یک تیم فوتبال است؛ همانطور که در یک تیم فوتبال بازیکنان با اختلاف نظرات و سلیقه ها در کنار هم و با همکاری هم تحت مدیریت کاپیتان در داخل زمین و مدیریت مربی و تیم فنی تیم به صورت کلان بازی می نمایند و در صورت هماهنگی بالا به پیروزی می رسند، یک جامعه اسلامی نیز برای تعالی به هماهنگی درعین تفاوت آرا و تبعیت ازسرمربی جامعه اسلامی نیاز دارد تا بر تمام مشکلات فائق آید.

ارسال نظرات