یک کار آفرین نیمروزی گفت: از 10سال گذشته کار در گلخانه را آغاز کردم و هم اکنون در هر دوره برداشت در صورت نبود آفت، ندادن تلفات و خسارت بین 20تا 30میلیون تومان درآمد از فروش محصولات گلخانه ای دارم
کد خبر: ۸۸۰۷۰۲۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
محمد محمودی دلدار در گفت و گو با خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه بازار فروش برای محصولات گلخانه ای در استان وجود دارد، افزود: در حال حاضر 4 نیروی ثابت و 4نیروی پاره وقت در گلخانه های بنده در حال فعالیت هستند.
وی گفت: هم اکنون هر 6 ماه در صورت نبود آفت، ندادن تلفات و خسارت بین 20تا 30میلیون تومان درآمد از فروش محصولات گلخانه ای دارم.
این کار آفرین 42ساله در خصوص مشکلات خود گفت: پروسه اداری طولانی، عدم حمایت و آموزش لازم از سوی دستگاه های مربوطه، عدم رویکرد حمایتی بیمه ها از کشاورزی، عرصه محصولات دیگر استان ها در زمان برداشت محصولات گلخانه های منطقه که باعث ضرر گلخانه داران می شود و غیره از جمله این مشکلات است.
وی ادامه داد: بیمه ها به جای رویکرد حمایتی، دنبال سود  و منفعت خود هستند و شرایط کشاورز را درک نمی کنند.
محمودی دلدار ادامه داد: دستگاه های دولتی تسهیل امور فعالیت های کشاورزان و گلخانه داران را باید در دستور کار خود قرار دهند و بعد از دادن مجوز فعالیت کشاورز و گلخانه دار را رها نکرده و با آموزش و بررسی مشکلات، از آنان حمایت کنند.
محمودی دلدار با بیان اینکه بسیج سازندگی در تمام شرایط با کارآفرین ها همکاری لازم را انجام می دهند، با گلایه از سیستم بانکی کشور، اظهار کرد: اگر تسهیلات بسیج سازندگی نبود، در حال حاضر باید تمامی نیروهای فعال در گلخانه های خود را اخراج می کردم.
وی که در 5هزار و 271متر در حال کار گلخانه داری است، خطاب به جوانان گفت: باید با عشق و علاقه و دریافت آموزشهای لازم وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شوید و نباید منتظر کار دولتی باشیم چرا که دولت توان و ظرفیت وارد کردن تمام جوانان به کار دولتی را ندارد.

ارسال نظرات