معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

تشکیل خوشه مورد نیاز از جمله وظایف پشتیبان در طرح «نظام تولید خوشه‌ای» به شمار می رود

تشکیل خوشه مورد نیاز براساس مجوز سطح بندی شده از سوی سازمان و هماهنگی ارائه آموزش های مصوب براساس سرفصل های تهیه شده از سوی سازمان از جمله وظایف پشتیبان در طرح «نظام تولید خوشه‌ای» به شمار می رود.
کد خبر: ۸۸۰۷۰۲۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به محدودیت زمین، آب و سرمایه برای احداث واحدهای بزرگ‌مقیاس تولیدی در زیر بخش امور دام استان زنجان و همچنین به منظور کاهش قیمت تمام شده محصول و ایجاد اشتغال پایدار، نظام تولید خوشه ای در برخی از رشته فعالیت های امور دام استان تدوین و به مرحله اجرا درآمده است.

رحمان رستمخانی افزود: تولید شیر خام (شیر خام تولیدی دام سنگین)، گوشت سفید مرغ صنعتی، پرورش پرندگان زینتی، پرورش زنبور عسل و پرورش بوقلمون گوشتی نوع فعالیت هايي است که در مرحله اول این طرح ساماندهی خواهند شد به طوری که هر کدام از آن ها با توجه به ماهیت فعالیت، سرخوشه (هولدر یا پشتیبان) و خوشه خواهند داشت و در سطوح مختلف به فعالیت خواهند پرداخت.

وی با تشریح وظایف پشتیبان در نظام تولید خوشه ای تصریح کرد: تشکیل خوشه مورد نیاز براساس مجوز سطح بندی شده از سوی سازمان و هماهنگی ارائه آموزش های مصوب براساس سرفصل های تهیه شده از سوی سازمان از جمله وظایف پشتیبان در این طرح به شمار می رود به طوری که این آموزش می تواند توسط خود پشتیبان یا سایر ارگان های دارای صلاحیت و مورد قبول سازمان ارائه شود.

رستمخانی همچنین تهيه و توزيع مواد اولیه تولید متناسب با نیاز، نظارت در حین تولید (شامل کمک های تغذیه ای، بهداشتی) و بازاریابی یا خرید محصول نهایی را از دیگر وظایف پشتیبان در نظام تولید خوشه ای برشمرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صدور مجوز فعالیت به پشتیبان، ارائه و صدور گواهی آموزشی و مجوز فعالیت به خوشه ها، ارائه تسهیلات بانکی به پشتیبان و خوشه ها و کمک به عضویت در مجامع و اتحادیه‌های استانی و کشوری نیز از جمله حمایت ها و کمک های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از طرح فوق به شمار می رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار