خبرهای داغ:
فرمانده مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح:

شرط اصلی دولت دادن خدا و عزیز کردن بندگان خدا، مبارزه با شیطان و طاغوت است

فرمانده مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شرط اصلی دولت دادن خدا و عزیز کردن بندگان خدا، مبارزه با شیطان و طاغوت است، اگر در این راه حرکت کنیم پشتیبانی خدا شامل ما می شود.
کد خبر: ۸۸۰۷۰۲۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار قاسم طباطبایی شامگاه جمعه در یادواره شهید احمد کاظمی در کاشان با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: حکومت گرفتن و حکومت دادن، عزت دادن و عزت گرفتن کار خداست؛ اما این عزت دادن و گرفتن شرایطی دارد و به این سادگی‌ها نیست.

وی افزود: گاهی خداوند را فقط از طریق خود او می‌شناسیم، گاهی هم با شناخت شیطان می‌توانیم خداوند را بشناسیم و به او ایمان بیاوریم.

فرمانده مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: حضرت موسی (ع) کسی است که فرعون با تمام توان بسیج شد تا حتی از تولد او جلوگیری کند، اما به خواست خدا، حضرت موسی (ع) در خانه فرعون رشد کرد.

وی با اشاره به شرایط پشتیبانی خدا از بعضی بندگان خود تصریح کرد: شرط اصلی دولت دادن خدا و عزیز کردن بندگان خدا، مبارزه با شیطان و طاغوت است، اگر در این راه حرکت کنیم، پشتیبانی خدا شامل ما می‌شود.

طباطبایی اذعان داشت: شیطان کسی است که بعد از سجده نکردن به انسان، به عزت و جلال خداوند قسم‌خورده همه انسان‌ها را گمراه کند، اگر کسی در برابر این شیطان ایستادگی کند، خداوند بدون هیچ شکی تا پایان او را یاری می‌کند؛ حالا هر شخصی باشد.

وی با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) تأکید کرد: امام خمینی (ره) مسلح نبود و مخالف مبارزه مسلحانه با شاه بود، از نظر اقتصادی هم چیزی نداشت، شاهد آن این بود که پول خرید بلیت برای رفتن از کویت به پاریس را هم نداشت؛ وضعیت سیاسی ایشان هم به‌گونه‌ای بود که هیچ‌کسی از او حمایت نمی‌کرد.

فرمانده مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: حتی تمام حوزه‌های علمیه هم پشت ایشان نبودند، گفته بودند کوزه‌ای که آقا مصطفی فرزند ایشان در حوزه علمیه فلان جا از آن آب نوشیده بود را بروید آب بکشید چون پدر او فلسفه درس می‌دهد پاک نیست.

وی خاطرنشان کرد: آیا اینکه خداوند یک پیرمرد با این شرایط را جایگزین شاه با آن جایگاه کرد یک معجزه نبود، عصای موسی و ناقه صالح برای زمانی بود که زندگی اولیه وجود داشت، امروز عصر تمدن است؛ خیلی‌ها با طمع تلاش زیادی کردند تا امام را به جایی مرتبط کنند اما امام دست رد به سینه همه زد، امام فقط و فقط خدا را داشت و به او مرتبط بود.

طباطبایی گفت: اگر امام را یک ماه در آسمان اسلام در نظر بگیریم، اطراف این ماه ستارگانی می‌درخشند؛ این ستارگان هم‌جنس و هم نوع این ماه هستند و شهید کاظمی یکی از ستارگان درخشان است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید کاظمی اظهار کرد: در اوایل انقلاب زمانی که رئیس ساواک اصفهان را دستگیر می‌کردند، او خطاب به در و دیوار ساختمان می‌گوید ای در و دیوار عزت ما را دیدید، ذلت ما را هم ببینید؛ کسی که این عزت و ذلت را جابجا کرد کسی جز خدا نبوده است.

فرمانده مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد شهید کاظمی تصریح کرد: شهید کاظمی جوانی 21 ساله بود که در مقابل سرانی که تمام دوره‌های عالی نظامی را دیده بودند وارد جنگ شد؛ بالاترین امتیاز مثبتی که می‌توان برای ایشان در آن موقع در نظر گرفت این بود که یک دوره عمومی اسلحه‌شناسی را گذرانده بود.

وی اضافه کرد: عراق زمانی که به ما حمله کرد از تمام امکانات نظامی روز دنیا بهره می‌برد اما در مقابل چنین نیروی نظامی، عده‌ای بسیجی بدون امکانات حصر آبادان را شکست می‌دهند؛ این غیر از تعز من تشاء و تذل من تشاء چه چیزی می‌تواند باشد؟

طباطبایی تصریح کرد: اینکه غربی‌ها می‌گویند ایران راهکار نظامی ندارد فکر می‌کنید به خاطر تجهیزات و امکانات ماست، این‌ها افرادی هستند که قبل از انقلاب در مورد تعداد دفعاتی که می‌توانند کره زمین را منهدم کنند برای هم رجز می‌خواندند، کسانی هستند که در حال حاضر برای دفع زباله‌های هسته‌ای خود مشکل پیداکرده‌اند، تجهیزات ما چرا باید آن‌ها را بترساند.

وی شکست پیاپی دشمنان از ایران را عامل اصلی صحبت آن‌ها دانست و گفت: در انقلاب تمام طرح‌های دشمنان ما شکست خورد، در جنگ کاری نتوانستند از پیش ببرند، در حادثه‌هایی که در منطقه به وجود آوردند نقشه بر آب شدند؛ چیزی که امروز وحشت را بر تمام وجود استکبار مستولی کرده است، لطف و عنایت پروردگار است.

فرمانده مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: اعتقاد به نصرت الهی، چیزی است که بر تمام تجهیزات دشمنان ما برتری دارد و دشمن هم برای آن برنامه‌ریزی کرده است؛ اگر گرد ماه ولایت بچرخیم آسیبی به کشور ما نمی‌رسد، دشمن در حال رخنه به این تفکر است.

وی با اشاره به سنت خداوند گفت: سنت الهی بر دادن عزت و گرفتن عزت است، اگر قومی از شرایط الهی فاصله گرفت، خداوند هم با قدرت خود، وضعیت را تغییر می‌دهد؛ خداوند با کسی عقد اخوت نبسته است.

طباطبایی اظهار کرد: اگر بخواهیم حق خون شهدا و تلاش‌های انجام‌شده برای انقلاب را ادا کنیم باید بدون وقفه تلاش کنیم، خداوند بدون تلاش و کوشش برای کسی کاری انجام نمی‌دهد، البته در این مسیر توکل هم لازم است.

وی سهم خواهی را یکی از تهدیدات نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: همانند صدر اسلام اگر دنبال سهم خواهی باشیم، قطعاً مشیت الهی بر این واقع نمی‌شود تا ما موفق شویم، اگر برای خدا کار کردیم باید هدفمان برای خدا بماند؛ کسی که مخفیانه به جبهه می‌آمد امروز دنبال شاهد می‌گردد تا رزمنده بودن خود را ثابت کند، ذلالت از این بالاتر.

فرمانده مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه کرد: دردفاع مقدس هر چقدر از خدا دور شدیم خدا هم ما را رها کرد، هر شکستی به دست می‌آمد به دلیل غرور ما بود؛ تأثیرات فرهنگ انقلاب حضرت امام (ره) هم هرچقدر کمرنگ شود اثرات وضعی خود را در جامعه دارد.

وی با اشاره به اثرات وضعی فاصله گرفتن از تأثیرات انقلاب بیان کرد: گاهی در انتخابات به کسانی رأی می‌دهیم که بعد از آن تأسف می‌خوریم که چرا این فرد را انتخاب کرده‌ایم؛ این سرنوشت را خودمان انتخاب کردیم، باید درست انتخاب می‌کردیم، باید عبرت بگیریم وگرنه این تعز من تشاء و تذل من تشاء همیشه در جریان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار