بیماری که سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار هزینه برای دولت آمریکا دارد؛
پژوهشگران طی تحقیقاتی دریافتند مردانی که از گوشت قرمز بیش از حد استفاده می‌کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات روده‌ای مانند بیماری دیورتیکولیت هستند؛ در ایالات متحده این بیماری هر ساله بیش از ۲۰۰ هزار نفر را روانه بیمارستان می‌کند.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۰۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، پژوهشگران طی تحقیقاتی دریافتند مردانی که از گوشت قرمز بیش از حد استفاده می‌کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات روده‌ای مانند بیماری دیورتیکولیت هستند؛ این بیماری، یک مشکل روده‌ای متداول است و هنگامی رُخ می‌دهد که برآمدگی‌های پوشش روده در مردان، ملتهب ‌شود.

اندرو چان، نویسنده ارشد این مطالعه و محقق ارشد در دانشگاه هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون، گفت: مطالعات گذشته نشان داده‌اند که یک رژیم غذایی با فیبر بالا، با کاهش خطر ابتلا به بیماری روده‌ای دیورتیکولیت مرتبط است؛ اما از سوی دیگر، نقش سایر عوامل رژیم غذایی که موثر بر خطر ابتلا به دیورتیکولیت است، به خوبی مطالعه نشده‌اند.

در مطالعه جدید، محققان داده‌ها و اطلاعات بیش از 46 هزار نفر از مردان را مورد بررسی قرار دادند؛ آنها دریافتند در مقایسه با مردانی که گوشت قرمز را به میزان حداقل مصرف می کنند، در مردانی که بیشترین مقدار از آن را می خورند، خطر ابتلا به دیورتیکولیت ۵۸ درصد بیشتر است.

در این مطالعه، حدود 674 مرد مبتلا به دیورتیکولیت تشخیص داده شده‌اند؛ این مردان نه تنها مکرر گوشت قرمز خوار بوده‌اند، بلکه عادت به سیگار کشیدن نیز داشتند، دکتر چان متذکر شد رژیم غذایی که گوشت قرمز آن زیاد باشد، با خطر بالاتری از ابتلا به دیورتیکولیت همراه است.

رویترز همچنین گزارش می‌دهد که هر ساله بیش از 200 هزار بیمار مبتلا به دیورتیکولیت در ایالات متحده تشخیص داده و بستری می‌شوند و این هزینهای در حدود بیش از 2 میلیارد دلار را دربردارد.

دیورتیکولیت یک نوع بیماری گوارشی است که علائم آن شامل درد قسمت تحتانی شکم است که معمولا در مردم شمال امریکا و اروپا شایع‌تر است؛ سایر علائم این بیماری شامل تهوع، تب، اسهال و یبوست است؛ برخی از عوامل موثر در این بیماری عبارتند از: عدم تحرک و ورزش، چاقی، عوامل ژنتیکی، مصرف سیگار و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی.

حدود 35 درصد از مردم کشورهای غربی مبتلا به دیورتیکولیت هستند؛ درمان برای بیماری گفته شده، شامل رژیم غذایی کم فیبر و غذاهای مایع است؛ برای کسانی که مبتلا به دیورتیکولیت شدید هستند، بستری و جراحی مورد نیاز است.

 

ارسال نظرات