در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت همزمان در سراسر کشور افتتاح ۲۲ تخت روانپزشکی در شهرستانهای رودان و بستک استان هرمزگان انجام شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۰۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، صبح امروز با حضور وزیر بهداشت در شهر اهواز، هزار تخت بیمارستانی روانپزشکی جدید در کشور به همراه ارائه خدمات نوین بسته سلامت روان به شکل ویدئو کنفرانس، افتتاح شد.

این تعداد تخت روانپزشکی در کشور در 31 دانشگاه علوم پزشکی، 58 شهرستان و 66 بیمارستان به بهره برداری رسید.

همچنین در استان خوزستان حدود 120 تخت روانپزشکی جدید در بیمارستانهای گلستان، سلامت اهواز و مسجد سلیمان افتتاح شد.

در آیین «افتتاح همزمان هزار تخت روانپزشکی در کشور» سید حسین داودی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان ضمن اشاره به ضرورت افزایش تختهای روانپزشکی در کشور، گفت: ایجاد تخت‌های روانپزشکی در بیمارستانهای عمومی سال‌ها یک ضرورت بوده است و امروز در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور افتتاح ۲۲ تخت روانپزشکی در شهرستانهای رودان و بستک انجام شد.

داودی، ادامه داد: افتتاح و بهره برداری از تخت‌های روانپزشکی که با همت دولت تدبیر و امید انجام شد، با دسترسی به اهدافی از جمله کاهش انگ ناشی از بیماران اعصاب و روان، تلاش بر تمرکز زدایی خدمات روانپزشکی، گسترش و فراهم کردن خدمات روانپزشکی و روانشناختی، افزایش دسترسی به خدمات بستری و کم کردن فاصله کمبود تختهای روانپزشکی که تا پایان سال 94 در سطح بندی 16 هزار تخت بوده را محقق کرده است چرا که تعداد تختهای موجود تا پایان سال93 هشت هزار تخت بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با اشاره به راه اندازی تختهای اعصاب و روان در استان هرمزگان در سال 95 ابراز کرد: با مقایسه میزان نسبت جمعیت به تعداد تخت هاي روان پزشكي در کشور و هرمزگان، نسبت جمعیت به تعداد تختهاي روانپزشكي در کشور 12 هزار و 697، و نسبت جمعیت به تعداد تختهاي روان پزشكي در استان هرمزگان ۲۴ هزار و ۴۳۷ است.

وی تاکید کرد: در واقع استان هرمزگان معادل ۲/۱ دهم میانگین کشوری از تخت اعصاب و روان برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شیوع مصرف مواد مخدر، شناخت بیشتر مردم در مورد اختلالات روانی و افزایش کلی تحریک پذیری و حالات تهاجمی در جوامع را از علل افزایش تعداد مراجعان نیازمند به خدمات روانپزشکی دانست.

داودی، در ادامه گفت: بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا بندرعباس با دارا بودن 70 تخت بستری بعنوان تنها مرکز درمانی بیماران اعصاب و روان استان هرمزگان مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: این مرکز نیز فاقد بخش اورژانس روانپزشکی است و درحال حاضر با همکاری خیرین حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در حال احداث است.

داودی، عنوان کرد: با توجه به کارشناسی‌ها و بازدیدهای انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی تختهای اعصاب و روان در بیمارستان فارابی بستک با ۸ تخت، بیمارستان علی ابن ابیطالب رودان  با ۱۴ تخت در استان اتفاق افتاده است همچنین ۱۲ تخت نیز بزودی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است که در حال حاضر ۷ هزار و ۵۶۶ تخت روانپزشکی در بخش دولتی، و هزار و ۹۶۱ تخت روانپزشکی در بخش خصوصی در کشور فعال هستند که در راستای اجرای طرح تحول سلامت هزار تخت جدید در ۶۶ بیمارستان کشور راه اندازی می‌شود.

 


 

ارسال نظرات