معاون سیاسی سپاه:

حقوق های نجومی، ظلم به نظام دینی بود

سردار رسول سنایی راد گفت: تنها تفکر غیر انقلابی می تواند کترینگ رجا را به اتریشی ها بسپارد و یا اینکه برای فرود یک فروند هواپیما جشن برگزار کند.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۴۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی سیاسی کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با حضور سردار رسول سنایی راد، مسئول معاونت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

سردار رسول سنایی راد در این مراسم، با اشاره به ماجرای اعتماد قذافی به آمریکایی ها و برچیدن تأسیسات هسته ای لیبی، گفت:آمریکایی ها تصور می کردند، چنین سناریویی را در ایران نیز می توانند اعمال کنند.

وی، بابیان اینکه مدیریت راهبردی در جمهوری اسلامی ایران بر عهده رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزود: اصل ماجرای برجام از نظر آمریکایی ها در شرایطی که نه اوباما رفته و نه ترامپ مستقر است، این است که می خواهند هم ما را رصد کنند و هم قدرت ما را رو به فرسایش ببرند.

این تحلیل مسایل سیاسی، تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی در روحیه انقلابی گری و استکبارستیزی نهفته است؛ هرچند برخی آمریکا را کدخدا می دانند و به گونه ای خلق الله را توجیه می کنند که رابطه با کدخدا حلال مشکلات است.

سردار سنایی راد، به دام حقوقی پهن شده برای کشور از سوی قدرت های غربی و آمریکایی ها در بحث برجام اشاره کرد و گفت:‌عده ای فکر می کردند با خوش بینی به دشمن، گشایش ها زودتر اتفاق می افتد؛ در صورتی که طرف مقابل به قدرت رئالیستی نگاه می کند.

مسئول معاونت سیاسی سپاه، ادامه داد: تصور آنها از برجام، رصد و کنترل قدرت ماست؛ لذا آزمایش های موشکی را مخالف روح برجام می دانند؛‌در حالی که می گفتند مسئله موشکی را جدا کرده و در قالب قطعنامه جداگانه آورده ایم.

سردار سنایی راد، جنگ امروز را جنگ بر سر هویت انقلابی و غیر انقلابی دانست و اذعان داشت: ارتقای توان در همه عرصه ها، معجزه آفرین است. تنها تفکر غیر انقلابی است که می تواند کترینگ رجا را به اتریشی ها بسپارد و یا اینکه برای فرود یک فروند هواپیما جشن برگزار کند.

وی، حضور نمایندگان مجلس و مدیرکل ها در جشن فرود یک هواپیما را تحقیر برای کشور دانست و گفت: دو تفکر در کشور ما حضور دارد؛ یکی طالب عزت و تولید قدرت است و تفکر دیگر می گوید ما حتی آفتابه هم نمی توانیم در داخل تولید کنیم، در حالی که به چشم خود می بینند موشک های ساخت جمهوری اسلامی ایران از نوع موشک های نقطه زن هستند.

این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی، اظهار کرد: تأمین منفعت درازمدت از اهداف اصلی طرفهای مقابل در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی است و جریانی که کاسب است، می گوید هویت برآمده از انقلاب اسلامی را باید خنثی کنیم؛ لذا در کنار واگذارکردن کترینگ قطارها به خارجی ها، کنسرت را مسئله اصلی کشور قلمداد می کند.

وی، تأکید کرد: ما با موسیقی مخالف نیستیم، کنسرت در چارچوب ضوابط هیچ اشکالی ندارد؛ مشکل جایی است که چراغ ها را باید خاموش کنند و اصرار بر نشستن مختلط و ... دارند.

سردار سنایی راد، گریزی به مسئله فساد و فیش های نجومی نیز زد و گفت: برخورد با فساد، قاطعیت می خواهد و با مصلحت اندیشی نمی توان فساد را ریشه کن کرد.

معاون سیاسی سپاه، افزود: حقوق های نجومی، ظلم به نظام دینی بود. فلسفه نظام اسلامی، برقراری عدالت در سطح جامعه است.

وی، اولویت بیش از 75درصد مردم در شرایط حاضر را اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: گرانی، اشتغال و فساد از دغدغه های اصلی مردم به شمار می رود.

سردار سنایی راد، به تحلیل مسایل میدانی نبرد با تکفیری ها در سوریه نیز اشاره کرد و افزود: روسیه با ورود به مسئله سوریه، تحولات منطقه ای را که به نفع‌ آمریکا رقم می زد، تغییر داد.

وی، گفت: هیچ زبانی جز زبان زور مقابل گروه های تکفیری داعشی در سوریه کاربرد ندارد. 3هزار نفر از آنها در حلب تسلیم شدند. پنج هزار نفرشان مجبور به ترک صحنه نبرد گردیدند،‌در حالی که ادعا داشتند مهمات و آذوقه برای 4ماه نبرد مستمر ذخیره کرده اند و حتی به مردم آب و غذا نمی داند.

این مقام مسئول،‌یادآور شد: 1500نفر از فرماندهان تکفیری ها تاکنون کشته شده اند و در فضای مجازی اسم بیش از 11هزار کشته آنها منتشر شده است. اگر با مذاکره می خواستند با آنها رفتار کنند، امروز حلب آزاد نشده بود.

وی، عبور از هزینه های نظامی بعنوان شرط رسیدن به اقتصاد پیشرفته را خطای محاسباتی طرفداران این موضوع دانست و تأکید کرد:‌اولا آلمان و ژاپن به ناچار چنین شرایطی را پذیرفته اند و دوم اینکه هم اکنون نیز هزینه های نظامی این کشورها با جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی، با تأکید بر ضرورت ارتقای قدرت و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تأکید کرد: روحیه آمریکایی ها با داعشی ها برابر است، آنها هم اگر ضعیف ببینند، بیشتر جلو می آیند. جان کری در آخرین روزهای مسئولیتش در کاخ سفید، توان موشکی ما را بعنوان هدف نشان می دهد و می گوید این توان باید تضعیف شود.

پاسخ به پرسشهای حاضران از دیگر بخش های این گردهمایی سیاسی بود که در آن کارکنان نواحی مقاومت بسیج در شهرستان های مختلف استان چهارمحال و بختیاری نیز به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار