خبرهای داغ:
جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: در نتیجه زحمات اساتید بسیجی در سال 94 به عنوان رده برتر بسیج اساتید کشور در ششمین جشنواره ملی مالک اشتر فرماندهی کل سپاه برگزیده شده ایم.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۶۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

سید حسین حسینی جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: سازمان بسیج اساتید استان همه ساله یک سری برنامه های ابلاغی و محوری را دنبال می کند و برنامه های عملیاتی نیز برای اجرا در سال 96 مدنظر قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در سال آینده با تکیه و تمرکز بیشتر برنامه های جدیدی در نظر گرفته شده است و بنا است از ظرفیت اساتید بیشتر استفاده کنیم. تدوین سند ملی و منطقه ای تولید، اشتغال و صادرات با رویکرد اقتصادمقاومتی از جمله اهداف ما است .

جانشین بسیج اساتید استان افزود: در این راستا از اساتیدی که رشته های مرتبط هستند و اساتید رشته اقتصاد در چهار کارگروه تولید، کشاورزی، خدماتی و معدن سازماندهی شده اند و کارگروه آب نیز با کشاورزی تلفیق شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کارگروه ها از تیرماه سال جاری کار خودشان را شروع کردند و تاکنون سه مرحله از کار را پیش برده اند و تا اواسط سال آینده کار به طول می انجامد.

حسینی گفت: این کارگروه ها در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب در راستای اجرایی شدن اقتصادمقاومتی می خواهند ظرفیت های استان در حوزه های مختلف را شناسایی، تجزیه و تحلیل و با نگاه به حوزه های تولید، اشتغال و صادرات تصمیمات اجرایی و عملیاتی در این حوزه ها گرفته شود.

وی اضافه کرد: تفاوتی که این طرح با سایر طرح ها دارد اینکه به روزتر است وضعیت موجود را مورد بررسی قرار می دهد و هم کار عملیاتی تر توسط نخبگان دانشگاهی اجرایی می شود.

جانشین بسیج اساتید استان بیان داشت: برنامه ای که در سطح دانشگاه ها در سال آینده به صورت جدی تر اجرا می شود؛ برگزاری جلسات هم اندیشی پیرامون افزایش جمعیت، ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی است.

وی عنوان کرد: امسال برنامه پیاده روی، کوهپیمایی و اردوهای یک روزه اساتید و خانواده ها را با اجرای برنامه های تفریحی و ایجاد روحیه نشاط در بین اساتید و خانواده ها با هدف افزایش صمیمیت بین اساتید و ایجاد ارتباط و تاثیرگذاری بر خانواده اساتید انجام شد.

حسینی افزود: قریب به 330 حلقه علمی و پژوهشی در بسیج اساتید دانشگاه های استان مشغول فعالیت هستند و در سال جاری نیز تعدادی به آنها اضافه می شوند.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید در بخش های مختلفی در سطح کشور برگزیده شده است گفت: در بخش علمی و جذب سه سال متوالی از سال 92 تا 94 رتبه اول کشوری را کسب کردیم و تنها استانی هستیم که نسبت به چشم انداز پنج ساله جلوتر کار انجام دادیم و رتبه اول کشوری را داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سرجمع برنامه ها در طول سه سال متوالی بسیج اساتید استان خراسان جنوبی رتبه اول یا دوم کشوری را داشته است و در سال 94 به عنوان رده برتر بسیج اساتید کشور در ششمین جشنواره ملی مالک اشتر فرماندهی کل سپاه برگزیده شده است.

جانشین بسیج اساتید استان افزود: کسب مقام موفق ترین سازمان بسیج اساتید در سطح کشور نتیجه زحمات و تلاش های خالصانه و صادقانه همکاران و اساتید بسیجی استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها