استاندار لرستان :

جذب ۲۲۷ میلیارد تومان مشارکت مردمی دربخش های اقتصادی لرستان

استاندار لرستان گفت : طی امسال ۲۲۷ میلیارد تومان از بحث مشارکت مردمی دربخش های اقتصادی در استان جذب شده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۷۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد ضمن اشاره به انتشارو تخریب های صورت گرفته علیه دولت توسط برخی سایت ها اظهار داشت : برخی سایت ها و فضاهای مجازی عنوان کرده بودند که به علت آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار کشور مبنی بر کاهش نرخ بیکاری در استان، لرستان از جمع استان های محروم خارج شده و این امر موجب شده است اعتبارات توازن به لرستان داده نشود.

وی افزود : استان لرستان در اعتبارات توازن سال ۹۶ جز ۱۰ استان کشور است، و ۴۲۴ میلیارد تومان در بحث اعتبارات توازن در بودجه سال ۹۶ برای لرستان در نظر گرفته شده و از این حیث شاهد رشد قابل توجهی هستیم.

وی با بیان اینکه محروم خواندن لرستان هیچ افتخاری به دنبال ندارد، تصریح کرد : خروجی این ادبیات موجب شده که یکی از مدیران وزارت نیرو تخصیص آب به لرستان را ترحم بداند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه توسعه با ترحم و گداپروری صورت نمی گیرد، عنوان داشت : برخی سایت ها و منتقدین دولت اگر این موضوع را خیانت می دانند پس برای ۷۲۰ میلیارد دلار نفتی که در کشور فروخته شد و هیچ ریالی از آن در لرستان سرمایه گذاری نشد، نام آن را چه می گذارند؟

بازوند ضمن بیان اینکه با توجه به قرار داشتن در آستانه انتخابات تخریب هایی از سوی گروه ها و منتقدین علیه دولت وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما آمادگی مواجه شدن با تخریب های بیش از این را داشته ولی با توجه به اینکه توسعه استان برای ما خط قرمز است نباید به خاطر مسائل خطی این تخریب ها را انجام دهیم.

وی گفت: اخیرا در یکی از استان های همجوار لرستان طی دو روز ۹ نفر کشته شد ولی مطبوعات آن این موضوع را برملا نکردند چون این موضوع باعث ناامن جلوه دادن استان و فرار سرمایه گذار در آن می شد اما آیا اگر این اتفاق در لرستان می افتاد مطبوعات چنین اقدامی انجام می دادند.

استاندار لرستان با بیان اینکه به دلیل منتقد بودن برخی افراد نسبت به دولت نباید استان را تخریب کرد، گفت :توسعه استان موضوع مهمی بوده که باید مورد توجه همگان قرار گیرد که در مجموع طی امسال ۲۲۷ میلیارد تومان از بحث مشارکت مردمی در بخش های اقتصادی در استان جذب شده است.

بازوند خاطر نشان کرد : علی رغم اینکه اداره کل نوسازی مدارس لرستان توانسته است طی سه سال ۵۴ میلیارد تومان از محل مشارکت های مردمی و خیرین جذب کند ولی توقع داریم میزان جذب این منابع توسط نوسازی مدارس بیشتر شود.

استاندار لرستان در ادامه به سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان لرستان خبر داد گفت : معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری 10 روز آینده به استان سفر می‌کند که برنامه‌های این سفر در شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.

بازوند تصریح کرد :  دلیل اجرای این برنامه‌ها در شهرستان بروجرد صنایع‌دستی این شهرستان است که در این سفر به دنبال این موضوع هستیم  که دو مجوز را اخذ کنیم.

وی افزود : مجوز مرکز ورشو شناسی در بروجرد را تقاضا داریم که با توجه به صحبت‌هایی که شده موافقت اولیه را انجام‌شده است.

استاندار لرستان در پایان تصریح کرد: باید از این دو ظرفیت استان لرستان استفاده و به گردشگری استان کمک کنیم که هر دو مورد توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری موافقت شده که امیدواریم در این جلسات بتوانیم عملیاتی کنیم.

  انتهای خبر /ز

ارسال نظرات
آخرین اخبار