خبرهای داغ:
هاشمي در سفر یکروزه به شهر کلاته خیج گفت: با در نظر گرفتن اعتبارات، شش مشكل اصلي كلاته‌خيج برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۷۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود ، سيد محمدرضا هاشمي در دفتر امام‌جمعه شهر کلاته خیج با بيان اين كه نيازمند توجه مديران به شرق استان هستيم، اظهار کرد: با در نظر گرفتن اعتبارات، شش مشكل اصلي كلاته‌خيج برطرف خواهد شد.

فرماندار شاهرود پرداخت ۶۳۰ ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد به واحدهاي توليدي شاهرود را گامي مهم در راستاي كاهش بيكاري در شهرستان دانست و افزود: استاندار محترم طي يك سال گذشته بالغ بر ۱۵ مرتبه به شاهرود سفر كرده اند كه نشان از توجه ويژه وي به مشكلات شرق استان است.

هاشمي يكي ديگر از اقدامات مثبت و سازنده در كلاته خيج را آسفالت معابر اين شهر دانست و گفت: دو هزار و ۵۰۰تن قير تحويل منطقه كلاته خيج شده و در اين شهر به‌اندازه ۱۲سال فقط در سال ۹۵ روكش آسفالت انجام‌شده است.

وي خاطرنشان كرد: راه اندازي اورژانس ۱۱۵ و تجهيز آمبولانس از اقدام هاي موثر دولت تدبير و اميد در شهر كلاته خيج است و بخش قابل توجهي از ساماندهي جاده مسكن مهر اين شهر در سال ۹۵ به بهره برداري رسيد كه اين طرح در افزايش رفاه اقشار مردم كلاته خيج تاثيرگذار بوده است.

معاون استاندار سمنان تاكيد كرد: كاهش آب دهي قنات ها و خشكسالي در ۱۶ سال اخير يكي از دلايل كمبود آب در اين شهر و روستاهاي همجوار آن است و تاكنون گام هاي مطالعاتي براي راه اندازي سد در اين منطقه انجام شده است و بهره‌برداري از سد بالادست كلاته خيج مي‌تواند دغدغه مردم را تا حد بسياري كاهش دهد كه اقدامات مطالعاتي اين امر در فاز نخست انجام‌شده و در فاز دوم مطالعات آن در سال آتي صورت خواهد پذيرفت.

هاشمي بابيان اينكه سد كلاته خيج با ۴۰متر طول نيازمند اعتبارات ملي است، افزود: تكميل مجتمع خدماتي رفاهي در سه‌راهي كلاته خيج نيز با كمبود اعتبار مواجه است درحالي‌كه اين طرح نيز بايد به‌سرعت پيگيري شود زيرا در فصل زمستان با كوچك‌ترين بارندگي مسير خوش ييلاق مسدود مي‌شود و اين مجتمع براي اسكان اضطراري مسافران نقش قابل‌توجهي را ايفا مي‌كند.

فرماندار شاهرود با اشاره به ظرفيت‌هاي دامپروري كلاته خيج و همچنين ضرورت بهسازي راه دسترسي مجتمع دامداران با ۴۰دامداري بزرگ و كوچك و شش هزار رأس دام تأكيد كرد: اين جاده نيازمند زيرسازي، آسفالت، ايجاد ميدان و ... است كه با تخصيص اعتبارات لازم مي‌توان اين زيرساخت را آماده كرد.

وي افزود: بيش از ۳۰ كارگاه توليدي پوشاك در اين شهر وجود دارد كه مي توان با ارايه تسهيلات ، بخش قابل توجهي از مشكلات بيكاري در مناطق همجوار شهرستان شاهرود را برطرف كرد.

هاشمي در ادامه اشاره‌اي نيز به وي پوشش انهار كلاته خيج براي ارتقاي آب‌رساني به باغات و مزارع اين منطقه را بسيار مهم برشمرد و تصريح كرد: بهسازي محور جيلان-ميامي هم يكي از طرح‌هايي است كه مسير زائران علي بن موسي‌الرضا(ع) را ۶۰ كيلومتر كوتاهتر مي‌كند.

در سفر يك روزه شهر كلاته خيج كه در جهت بررسي مشكلات اين شهر انجام شد،استاندار سمنان، نماينده مردم شهرستان هاي شاهرود و ميامي، بخشدار بسطام و همراهي جمعي از مديران استاني و شهرستاني حضور داشتند و در ابتداي ورود به اين شهر در گلزار شهداي خيج حضور يافته و با نثار گل و قرائت فاتحه ياد و نام آن ها را گرامي داشتند.

بازديد از چند واحد صنعتي و توليدي و بررسي مشكلات آن ها و همچنين برگزاري نشستي با حضور مردم از برنامه هاي اين روز بود.

كلاته خيج در ۴۵ كيلومتري شهرستان شاهرود قرار دارد و بيش از ۶ هزار نفر جمعيت دارد و مردم اين شهر ۷۴ شهيد به انقلاب اسلامي ايران تقديم كرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها