معاون استانداری لرستان گفت : کسب رتبه اول استان در ارزیابی وزارت کار و رسیدگی به واحدها بحران دار و کسب رتبه اول در تحقق سفرهای هئیت دولت به استان از دیگر توفیقات دولت در لرستان بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۲۶۸
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، مهرداد غضنفری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد به موضوع منتشر شده توسط یکی از سایت های خبری استان مبنی بر کذب بودن آمار بیکاری استان اشاره کرد و اظهار داشت: مرجع رسمی تمامی آمار، مرکز آمار کشور بوده و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته نرخ بیکاری استان در سال ۹۱ حدود ۲۰٫۲ درصد بوده که در پایان سال ۹۴ به ۱۳٫۳ رسیده است.

وی به کاهش ۶٫۹ درصدی بیکاری در لرستان اشاره کرد وافزود: کاهش نرخ بیکاری در لرستان مطلب کذبی نبوده و هیچ مسئولی در لرستان در ارائه این آمار دخل و تصرفی نداشته و باید آمار مرجع رسمی را پذیرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان به احیا ۱۳۸ واحد تولیدی راکد استان طی سه سال اخیر اشاره کرد و عنوان داشت : طی سال جاری ۹۲ واحد تولیدی راکد استان احیا شده و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در سند اشتغال به این واحدها تزریق شده است.

غضنفری به ایجاد ۱۶ هزار شغل در استان مطابق سامانه رصد اشاره کرد و افزود: حدود ۷۱ میلیون دلار در کشت و صنعت لرستان برای ایجاد گلخانه سرمایه گذاری شده است لذا احیا این ظرفیت های راکد مانند کشت و صنعت لرستان، صنایع غذایی گهر و … در استان بسیار روشن و شفاف است.

وی با بیان اینکه درج این مطالب در برخی سایت ها باعث اشتباه مخاطبین می شود، تصریح کرد : البته مردم ما آگاه بوده و به خدمات صورت گرفته واقف هستند و در این زمینه قضاوت خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان بیان کرد : مصادیق فرصت های سوخته در استان چیزهای دیگری بوده که در سال های گذشته وجود داشت ولی دیگران در این زمینه سکوت کردند.

غضنفری به کسب رتبه اول استان در جذب سهمیه تخصیصی در سامانه رونق تولید اشاره کرد و بیان داشت: کسب رتبه اول استان در ارزیابی وزارت کار و رسیدگی به واحدها بحران دار و کسب رتبه اول در تحقق سفرهای هئیت دولت به استان از دیگر توفیقات دولت در لرستان بوده است.

وی بر لزوم حمایت از دولت تاکید کرد و گفت: از پیگیری افراد در خصوص اجرای پروژه ها استقبال می کنیم.

غضنفری در ادامه با اشاره به اینکه لرستان در روند جذب اعتبارات روند رو به رشدی داشته است، افزود : در این راستا و در استانه تصویب برنامه لایحه ششم صدها مکاتبه با نمایندگان لرستان صورت گرفته تا حقوقی که استان در سنوات قبل از دست داده را دنبال کنند.

 
انتهای خبر /ز
ارسال نظرات