شرکت توزیع برق لرستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن 8 هزار دستگاه کنتور فهام (کنتورهای هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) را جایگزین کنتور‌های قدیمی کرد
کد خبر: ۸۸۰۷۳۰۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، شرکت توزیع برق لرستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن 8 هزار دستگاه کنتور فهام (کنتورهای هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) را جایگزین کنتور‌های قدیمی کرد.

فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در این باره اظهار داشت : از نظر تعویض و نصب کنتور فهام برای مشترکان دیماندی در کشور دومین استان هستیم و در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم. از لحاظ سرعت عمل و اجرای پروژه در بازه زمانی کمتر از سه ماه هم اولین استان کشور هستیم که توانستیم تمامی مشترکان دیماندی را از راه دور قرائت کرده و تحت سامانه «AMI» تمامی رفتار مصرفی مشترکان را رصد کنیم.

وی افزود: به منظور اجرای این پروژه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و مصوبات جلسات برگزار شده مقرر شد از ظرفیت و توانمندی نیروهای اجرایی که سابقه فعالیت در حوزه لوازم اندازه‌گیری را داشتند استفاده شود و با برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها استارت کار اجرای پروژه زده شد.مدیر دفتر کنترل پروژه و دبیر عالی کمیته کاهش تلفات هم در خصوص اجرای پروژه فهام اظهار کرد: این فعالیت بزرگ به عنوان برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی توانیر و شرکت‌های توزیع برق کشور تعریف شده است.

همچنین در ادامه عبدالرضا حسینی‌مهر مدیر دفتر کنترل پروژه و دبیر عالی کمیته کاهش تلفات لرستان عنوان داشت : در این طرح تمامی لوازم اندازه‌گیری مشترکان دیماندی ولتاژ اولیه و ثانویه تحت سامانه AMI قرائت از راه دور قرار گرفته و از این پس از طریق همین سامانه تمام اقدامات نرم‌افزاری لازم بر روی کنتورهای فوق از راه دور امکانپذیر است.

وی خاطر نشان کرد : کنتورهای هوشمند فهام دارای ماژول GPRS بوده كه با نصب یك عدد سیمكارت قابلیت ارسال پارامترهای اندازه‌گیری شده در هر زمان را به کاربران می‌دهد.

مدیر دفتر کنترل پروژه و دبیر عالی کمیته کاهش تلفات لرستان گفت : کنتورهای هوشمند جدید علاوه بر سنجش میزان انرژی اکتیو و راکتیو مصرفی، سایر پارامترهای الکتریکی از قبیل ولتاژ، جریان، توان، هارمونیک تا مرتبه 17 و ضریب قدرت را نیز اندازه گیری می کنند.

حسینی مهر افزود : داشتن اطلاعات لحظه به لحظه مشترک در کنترل میزان مصرفی و دیماند مشترک تأثیر بسزایی دارد. کاهش تلفات و کاهش پیک مصرفی از مهم‌ترین برنامه های عملیاتی صنعت برق و شرکت‌های توزیع برق است. وی اضافه کرد: این کنتورها می‌توانند تصویر شفافی از مصرف مشترکان را در اختیار متولیان امر قرار دهند و با استفاده از نرم افزارهای کاربردی می توان کنترل لازم بر رفتار مصرفی مشترکان دیماندی را اعمال کرد.

مدیر دفتر کنترل پروژه و دبیر عالی کمیته کاهش تلفات تصریح کرد : وزارت نیرو طرح تعویض 450 هزار کنتور دیماندی و نصب کنتورهای فهام به‌جای آنها را در دستور کار خود قرار داد که از این تعداد سهم توزیع لرستان8 هزار دستگاه بود.

وی بیان کرد : پس از برگزاری جلسات متعدد و مصوب کردن روش‌های اجرایی کار با هماهنگی مدیر امور مشترکان شرکت، تعداد 24 اکیپ تعویض لوازم اندازه‌گیری تشکیل شد که این گروه شامل کارشناس یا تکنسین لوازم اندازه‌گیری‌، سیمبان‌، برقکار و راننده بودند. در مجموع 81 نفر از نیروهای عملیاتی در اجرای این طرح به‌طور مستقیم شرکت داشتند.

حسینی مهر در ادامه هزینه‌های اجرا شده برای پروژه فوق را 98 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : 82 میلیارد آن توسط سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) تأمین و مبلغ 16 میلیارد ریال بقیه توسط شرکت توزیع برق لرستان پرداخت شده است.مدیر امور مشترکان شرکت توزیع برق لرستان هم در این باره اظهار کرد: علاوه بر این 24 اکیپ، 16 نفر هم در 11 گروه مدیریت توزیع ساماندهی شدند که به صورت روزانه اطلاعات کنتورهای تعویض شده را در سیستم جامع فروش و فرم‌های ارسالی سابا ثبت می‌کردند.

انتهای خبر /ز

ارسال نظرات