خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های غربی یکی از عوامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند و این مهم در مسائل مختلف به اثبات رسیده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۳۷۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه که در مصلی شهر ارومیه برگزار شد اظهار داشت: از تمامی مردم ایران اسلامی که در ایام رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادای دین کردند و وظیفه انقلابی و اخلاقی خود را به جای آوردند ‌‌نهایت قدردانی را می‌کنیم و این عمل نشان از قدر‌شناسی ملت ایران است.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از 60 سال عمر خود را برای مبارزه با استکبار و استکبارستیزان صرف کرد و از ایام نوجوانی در ساواک پرونده برای وی تشکیل شده بود که نشان از شاه ستیزی وی بود و وی در زیردست امام خمینی (ره) پرورش یافته بود و همیشه در حال تلاش برای مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

قریشی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسلک و روش جداگانه‌ای داشت و این اختلافات اجتهادی و فکری هیچ زمانی سبب جدایی ایشان از مردم و رهبری نشده بود و باید به نظرات متفاوت دیگران باید احترام گذاشت که یکی از آموزه‌های دین اسلام است و حتی کسانی که طرز فکری ایشان را قبول نداشتند در مراسم وفات ایشان شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: با این همه حال سیل عظیمی از مردم در وفات ایشان وحدت و همبستگی خود را نشان دادند و در این میان عده‌ای خناس به تعبیر مقام معظم رهبری هستند که همیشه درصدد از بین بردن وحدت بین مردم هستند ولی همیشه با شکست روبه‌رو می‌شوند و مردم ایران وظیفه‌شناس هستند و درک می‌کنند که در چه عرصه‌ای چه عملی را انجام دهند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: ایجاد اتفاق، عفت و مهربانی بین مسلمانان یکی از مهم‌ترین مسائل دین اسلام است که بسیار به آن اشاره شده است و از ایجاد تفرقه و جدایی نفی کرده است و هر کسی تلاش کند که تفرقه بین دو فرد را هموار سازد جایگاه بالایی نزد خداوند دارد و در راستای دین گام برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی یکی از عوامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند که از مسائل ریز نیز برای ایجاد افتراق استفاده می‌کنند و در ایام وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز به دنبال کارشکنی بودند که با وحدت و انسجام امت اسلامی ایران روبه‌رو شدند و ملت ایران همبستگی روز افزون خود را به جهانیان نشان دادند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: 17 دی ماه سال 1314 با روز کشف حجاب توسط رضاخان مصادف شده است که توسط این شخص به رسمیت شناخته شد و قبل از این موضوع حیا و عفت در مملکت ما در اوج بود و مردم بسیار مسائل شرعی محرم و نامحرم را رعایت می‌کردند و اگر انقلاب اسلامی نبود همواره شرایط فعلی جامعه ما معلوم نبود.

وی افزود: مسئله بی‌دینی و بی‌عفتی مهم‌ترین ترفند دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران است که درصدد نفوذ در بین مردم هستند تا سبب تفرقه افکنی و بروز مسائل دیگر در بین مردم شوند و هم اکنون باید بیش از پیش بیدار بود و به این مسئله توجه کرد.

ارسال نظرات