خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود

وحدت يكي از لوازم دفاع برابر توطئه هاي دشمنان است

سرهنگ پاسدار دامغانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه خاتم الانبیا(ص) شاهرود گفت: لازمه دفاع در برابر توطئه های دشمن این است که ما بتوانیم وحدت را حفظ و هوشمندانه عمل کنیم و سطحی نگری نکنیم و احساسی عمل ننماییم.
کد خبر: ۸۸۰۷۴۵۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در آیین تودیع و معارفه فرمانده حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) که با حضور بسیجیان در مسجد سجادیه شاهرود برگزار شد در سخنانی با خیدمقدم به همه شرکت کنندگان در این مراسم با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، درگذشت ریاست مجمع تشخیص مصلحات نظام را تسلیت گفت و اظهار کرد: این اتفاق بطور ناگهانی رخ داد و حضرت آقا در پیامی که به همین مناسبت صادر فرمودند نکات زیادی را بیان کردند که یار دیرین انقلاب و امام و رهبری بودند و از زحمات زیاد وی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب تقدیر فرمودند.

وی افزود: رهبری انقلاب در این پیام با اشاره به اختلاف نظرهای در برهه هایی از زمان و خناسان به دنبال سوء استفاده بودند که در این عرصه نزدیک به تعابیر حضرت آقا ناموفق بودند و عاقبت همه ما مسئولین را خداوند ختم به خیر بفرماید و حاج آقای هاشمی را مورد غفران و رحمت خود قرار دهد.

دامغانی با اشاره به جلسه تودیع و معارفه و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد بسیج خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار هفته بسیج امسال با بسیجیان فرمودند بسیج حرکت احساسی نیست بلکه متکی به دانش و فهمیدن است و بسیجیان با بصیرت عمل می کنند اگر چه انقلابی عمل می کنند.

وی تصریح کرد: رهبری انقلاب بسیج را فراجناحی عنوان کردند که هیچ کدام از جناح ها نمی توانند بسیج را متعلق به خود بدانند و این لشکر انقلاب است و هر جایی که بسیج احساس کند نظام و انقلاب دچار تهدید و با خطر مواجهه است قطعاً ورود پیدا می کند و سوابق بسیج در طول انقلاب این را نشان داده است.

دامغانی با بیان اینکه بسیج مظهر مردم سالاری دینی است بیان کرد: اگر کار تشکیلاتی در هر حوزه ای انجام می شود باید وصل به بسیج باشد و برنامه تشکیلاتی وصل به بسیج به عنوان مردمی ترین نهاد و مظهر مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در انتهای سخنان خود بیان فرموده اند که عده ای به دنبال رقیب سازی برای بسیج هستند که این تهدیدی است و باید مراقب بود.

فرمانده سپاه شاهرود اظهار کرد: اگر نهاد و تشکیلاتی به بسیج وصل نبود در ادامه مسیر منحرف می شود و از مسیر خود و مردمی دور و تهدیدی برای نظام می شود و رهبری تعبیرشان از رقیب سازی برای بسیج این نبود که سایر نهادها شکل نگیرد یلکه عده ای با هدف تضعیف بسیج نهادهایی را شکل می دهند که باید مراقب بود.

وی عنوان کرد: بسیج بدنه فعال جامعه است و متعلق به سازمان و نهادی نیست و در راستای اهداف نظام حرکت می کند و سازمانی که گرفته به عنوان بسیج نامگذاری شده است.

دامغانی با اشاره به هجمه دشمنان نسبت به نهادهای انقلابی چون قوه قضائیه،بسیج و سپاه افزود: دشمن با طراحی قبلی تلاش بر تاثیرگذاری بر نهادهایی چون بسیج و سپاه قوه قضائیه دارد اما حرکت خطرناک تر آنها که در خارج از مرزها طرذتحی و عده ای هم در داخل ترویج می کنند و رهبری بارها تذکر داده اند بحث دو قطبی سازی داخل جامعه به بهانه های مختلف است تا زمینه نفوذ را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: آنها در سال 88 دو قطبی ایجاد کردند و آنها به این روش دلخوش کردند و می خواهند این وضعیت را ادامه دهند و بحث ناکارآمدی و اختلاف و براندازی ایجاد کند و به بهانه سخنرانی و کنسرت و یا یک بگو مگوی ساده قوا دشمن به دنبال ایجاد تنش و تشدید اختلافات و ایجاد فضای دو قطبی در جامعه است.

دامغانی افزود: در جریان فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شبکه های ضد انقلاب تلاش دارند وحدت جامعه را به این بهانه برهم بزنند و دلشان به حال کسی نسوخته و بحث ایجاد شکاف و برهم زدن وحدت و تفرقه را دنبال می کنند، و استکبار و شبکه های ضد انقلاب این جریانات را دامن می زنند.

وی ادامه داد: لازمه دفاع در برابر توطئه های دشمن این است که ما بتوانیم وحدت را حفظ و هوشمندانه عمل کنیم و سطحی نگری نکنیم و احساسی عمل ننماییم.

دامغانی با اشاره به حوزه خاتم الانبیا(ص) که از حوزه های قدیمی شهرستان و استخواندار است بیان کرد: مدتی مسئولیت این حوزه در اختیار برادر پاسدار ابوذری بود که در بین پرسنل به خوش برخوردی و نجابت و با اخلاقی معروف هستند و بنا به ضرورت و علی رقم موفقیت این عزیز در این مدت به بسیج سازندگی که امروز جامعه با مسائل اقتصادی رویروست و بسیج و سپاه در مسائل اقتصادی برای کمک به جامعه وارد شدند نیازمند فرد توانمند بود که وی این مسئولیت را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به ویژگی بسیجی بودن و توان مدیریتی ابوذر مطهری گفت: برای شکوفایی بیشتر این حوزه برادر مطهری را معرفی نمودیم که با توجه به سابقه بسیجی بودن و مدیریت در این عرصه فعال تر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها