نماینده مردم محلات گفت: موضوعی که به آن ایراد وارد است این است که آقای عراقچی در سفر اخیر خود به وین بابت شکایت رفته بود و نه جشن یکسالگی برجام نتیجه این سفر که برای اعتراض به این نقض برجام بوده است چه بوده؟
کد خبر: ۸۸۰۷۴۵۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

حجت‌الاسلام‌ علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عدم پایبندی امریکایی ها به تعهداتشان در برجام گفت: مگر امریکایی ها متعهد نشده بودند که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نکنند؟ پس چرا خلاف این موضوع فعالیت کردند؟ این ها حتی به تعهدات مکتوب خود عمل نکرده اند پس به وعده های شفاهی آن ها چه اعتمادی میتوان کرد؟

وی در ادامه افزود: امریکایی ها به تازگی و بعد از نشستی که آقای عراقچی با 5+1 داشتند نیز تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرده اند و هم حالت اضطراری را یک سال دیگر تمدید کرده اند؛ مگر ما در قرار داد برجام به تمام تعهداتمان عمل نکرده ایم؟! مگر خود آقای عراقچی نگفت که امریکایی ها برجام را نقض نکرده اند؟! حالا سوال این است که برجام را نقض کرده اند و دستور آیسا نقض برجام است چه اقدام متقابلی انجام شده است و یا خواهد شد چرا این دولت باید آنقدر انفعال در مقابل دشمن زیاده خواه داشته باشد.

وی ادامه داد: بعد از همین نشست رییس جمهور جدید امریکا گفت که برجام باید دوباره به صورت کلی مورد بررسی قرار بگیرد، این موضوع را چگونه می توانند توجیه کنند وقتی ما در یک نشست و یا مذاکره آنچنان که باید و شاید ظاهر نشدیم و دشمن شروع به درشت گویی و پرگویی کرد، ما اگر بخواهیم تیتروار بدعهدی های طرف امریکایی را بعد از این نشست مرور کنیم، باید بگوییم اصل برجام باید در دوره رییس جمهور جدید امریکا(ترامپ) بررسی شود؛ آقای اوباما حالت اضطراری را یکبار دیگر به مدت یک سال تمدیدکرد؛ بحث رسوبات و صحبت هایی که در این نشست مطرح شده باید در مجلس به نمایندگان ملت پاسخ داده شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: آقای آمانو بارها این موضوع را مطرح کرده که ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده پس دلیل این حجم بدعهدی معنایی ندارد جز دبه کردن طرف مقابل و قصد وارد کردن فشار مضاعف برای گرفتن امتیازات بیشتر و زیاده خواهی های دوباره است؛ رهبری معظم انقلاب فرمودند: «امریکایی ها با فشار از ما امتیاز گرفته اند» این اشاره رهبر معظم انقلاب بسیارمهم است، این مسئله در جریان رحلت آقای هاشمی گم شد و باید به این موضوع پرداخته شود تا یک بار دیگر زیاده خواهی های امریکا مطرح نشود و مسئولین امر در این خصوص هوشیار باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: موضوعی که به آن ایراد وارد است این است که آقای عراقچی در سفر اخیر خود به وین بابت شکایت رفته بود و نه جشن یکسالگی برجام، خود آقای عراقچی گفت برجام نقض شده است؛ نتیجه این سفر که برای اعتراض به این نقض برجام بوده است چه بوده؟ این نتیجه را به مردم بگوید و پاسخگو باشد که تاکنون چه کاری را انجام داده اند.


ارسال نظرات