حنانه خلفی نابغه خردسال قرآنی است که در سن ۴ تا ۵ سالگی روخوانی و روانخوانی را یاد گرفت و ظرف مدت دو سال قرآن را به طور کامل حفظ کرد.
کد خبر: ۸۸۰۷۴۷۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ مصطفی خلفی، پدر حنانه خلفی،حافظ و نابغه خردسال قرآنی اهل لرستان و باز نشسته آموزش پرورش و دارای کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث،دارای چهار فرزند که ۳ نفر آنها حافظ کل قرآن و یک نفر دیگر حافظ ۱۰ جز از قرآن می باشد.

خلفی در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و عترت شبکه اطلاع رسانی هرمز؛گفت:در شهرستان علی گودرز بچه ها نسبت به فعالیت های قرآنی علاقه فراوان از خود نشان می دادند ولی به دلیل کمبود امکانات برای فراگیری دروس قرآنی به تهران کوچ کردیم.

وی افزود: زمانی که تهران بودیم پسر اولم که ۱۳ سال بیشتر نداشتند در طرح حفظ یکساله جامعه القران شرکت کردند و توانستند ظرف مدت یکسال کل قرآن را حفظ کنند از طرفی بعد از حفظ وی خواهر بزگترش که اول دبیرستان بودند نیز تشویق شده و او نیز در طرح حفظ یکساله جامعه القرآن شرکت کردند و توانستند ظرف یکسال حافظ کل قرآن شوند خواهر بزرگتر که فرزند ارشد خانواده بودند و در آن زمان در حال تحصیل در رشته زبان فرانسه در دانشگاه اهواز بودند نیز ترغیب شده و در مدت چهار سال تحصیل در دانشگاه همراه با تحصیل توانستند ۱۰ جز از قرآن را به زبان عربی و فرانسه حفظ کنند.

کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث افزود:بعد از سرو سامان گرفتن سه فرزند و بازنشسته شدن بنده؛ خداوند به ما حنانه را هدیه دادند و از طرفی چون ما تجربه کار در زمینه حفظ را داشتیم با حنانه از بدو تولد شروع به کار کردیم جوری که حنانه به جایی لالایی نوای قرآن برایش گذاشته می شد تا به خواب می رفت و بیشتر نیز سوره های جزء ۳۰ گذاشته می شد و این سبب شد در سن سه سالگی سوره هایی که وی گوش کرده بود را از حفظ بخواند.

خلفی ادامه داد:حنانه را در سن چهار سالگی به موسسه دار القران الکریم فرستادیم ودر مدت یکسال روخوانی و روانخوانی را بصورت کامل یاد گرفتند و ما علاوه بر روخوانی و رواخوانی در مدت این یکسال صوت و لحن و تجوید نیز آموزش داده می شد و با این حال که ما وی رو به موسسه می فرستادیم ولی ۸۰ در صد کار در خانه صورت می گرفت در همین سال حنانه موفق شد جز ۲۹ و ۳۰ را نیز حفظ کندو از طرفی به دلیل کند پیش رفتن موسسه و با مشورت مربی ما تصمیم گرفتیم حفظ ایشان را در خانه پیگیری کنیم.

خلفی اظهار داشت:نکته دیگری که در پیشرفت حفظ حنانه تاثیر داشت ارائه محفوظات برای اساتید برجسته کشوری و بین المللی مثل استاد اخوان، استاد سبز علی ، استاد ابوالقاسمی، استاد پورزرگری و دیگر اساتید بود.

کار شناس ارشد علوم قرآن و حدیث ادامه داد:بعد از تمام شدن حفظ وی به دلیل صوت و لحن عالی و با پیشنهاد استاد ابوالقاسمی برای اولین بار به دنبال ضبط صدای وی شدیم و بعد از مدتی چون متوجه شدیم این کار برای اولین بار در حال صورت گرفتن است ممکن ایرادات شرعی نسبت آن گرفته شود تا اینکه در محفلی در محضر مقام معظم رهبری حضور پیدا کرده و حنانه در آن محفل به قرائت قرآن پرداختند و در پایان مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفته در این محفل مادر ایشان موضوع ضبط صدای وی را از مقام معظم رهبری سوال کردند و ایشون با اشاره دست فرمدند اشکالی ندارد و بعد از این محفل کار ضبط صدا همرا با تصویر وی را آغاز کردیم و الان ۹ ماه از این کار می گذرد.

وی گفت:حنانه جهت اجرای برنامه حفظ دو بار به کشور لبنان، یک سفر ۱۰ روزه به ترکیه، سه سفر ۵ روزه به عراق داشته اند.

خلفی در خصوت رتبه های بدست آمده توسط این اعجوبه قرآنی اظهار داشت:حنانه زمانی که حفظ ۵ جز را تمام کردند در مسابقات اوقاف شرکت کرده و توانستند رتبه اول کشوری را کسب کنند و بعد زمانی که حفظ۱۰ جزء را نیزتمام کردند در مسابقات اوقاف کشوری نیز توانستند رتبه اول کشوری را کسب کنند وبعد از تمام شدن حفظ ۲۰ جزء در مسابقات اوقاف دوباره شرکت کرده و در استان تهران نفر اول شدند و در مسابقات کشوری نفر دوم را کسب نمودند و زمانی که حفظ کل را تمام کردند نیز در مسابقات اوقاف شرکت نموده و برای اولین بار هم در مرحله استانی و هم در مرحله کشوری توانستند رتبه اول را کسب کنند وی نیز در مسابقات بین المللی امارات نیز شرکت کردند ولی به دلیل کارشکنی داور صعودی توانستند در صورتی که به دیدگاه دیگر اساتید جزو نفرات اول تا سوم باید قرار می گرفت رتبه دهم را به خود اختصاص دهد.

در ادامه حنانه خلفی در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: حافظ کل قرآن هستم، در سن ۴ تا ۵ سالگی روخوانی و روانخوانی را یاد گرفتم،در ۵ سالگی حفظ را شروع کردم و ظرف مدت دو سال توانستم قرآن را به طور کامل حفظ کنم.

وی در خصوص نحوه حفظ کردن خود افزود:حفظ بنده به این صورت بود که ابتدا یک صفحه را سه بار با نوار منشاوی و ۳ بار با صدای حصری گوش می کردم و سپس آیه به آیه حفظ می کردم.

لازم به ذکر است این نابغه قرآنی با دعوت از سوی موسسه قرآنی بیت الزهرای بشاگرد در یک سفر ۲ روزه به استان هرمزگان آمده و در جمع حفاظ موسسه قرانی بیت الزهرا به اجرای برنامه حفظ پرداختند.

ارسال نظرات