اجرای فرامین رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی توسط پیرمرد جهادگر هرمزگانی

موضوع اقتصاد مقاومتی در چند سال گذشته به یکی از پر بحث ترین موضوعات کشورمان تبدیل شده که تنها راه خروج از وضعیت اقتصادی فعلی و استقلال کشور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد.
کد خبر: ۸۸۰۷۴۹۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ موضوع اقتصاد مقاومتی در چند سال گذشته به یکی از پر بحث ترین موضوعات کشورمان تبدیل شده است و این بحث به کرات مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و ایشان تنها راه خروج از وضعیت اقتصادی فعلی و رهایی از تحریم ها و همچنین استقلال در اقتصاد کشور را اقتصاد مقاومتی دانسته اند.

 تقریبا می توان گفت در سراسر کشور این حماسه اقتصادی اجرایی شد و با گسترش این حوزه رقابت برای پیشی گرفتن در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی افزایش یافت و از ابتدای آغاز این طرح تا کنون، با تلاش مسئولین و همت هرمزگانی ها، این استان به رتبه نخست در امر تحقق بخشیدن پروژه های اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

 خودمان را به روستایی در ۹۰ کیلومتری شهر بندرعباس رساندیم تا با پیرمردی که به تنهایی زمین های ازکار افتاده روستای زیارت را آباد کرده و گام بزرگی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی برداشته است را ببینیم و از اهدافش برای این اقدام بسیار پسندیده جویا شویم.

 

مشهدی محمد درویشی کشاورز کهنسال روستای زیارت در حالی که سخت مشغول کار و تلاش در زمین های کشاوزی خود می باشد به خبرنگار هرمز می گوید: امسال دومین سالی است که با زحمت فراوان مشکلات را از پیش رو برداشته ام و زمین هایی را که سالها بود به علت کم آبی ازکار افتاده بودند را به کارگیری نموده ام.

 وی در خصوص نحوه شروع به کار خود می گوید: دو سال پیش برای درمان به بندرعباس رفته بودم و شب در منزل پسرم مشغول تماشای تلویزیون بودیم که صحبت های مقام معظم رهبری را پخش کردند؛ موضوع حرف های آقا بحث اقتصاد مقاومتی بود تاثیراتی که در کشور خواهد داشت  بعد از صحبت های امام خامنه ای بسیار در خصوص واژه اقتصاد مقاومتی کنجکاو شدم و از نوه ام خواستم تا از اینترنت در این خصوص برایم اطلاعاتی را استخراج نماید و بعد از اینکه مطالب را خواندم به این فکر فرو رفتم که من چگونه می توانم به این طرح که اینگونه مورد تاکید رهبرم بوده کمک نمایم.

 این کشاورز در ادامه افزود: بعد از بازگشت به روستا آستین همت را بالا زدم و با کمک اهالی روستا زمین هایی که چندین سال بود از کار افتاده بود را آماده کشت نمودیم و با کمترین هزینه اقدام به کاشت انواع سبزیجات نمودیم.

 وی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت دو سال از زمانی که صحبت های امام خامنه ای را شنیدم به صورت عینی شاهد هستم که اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات را حل می نماید و در حال حاضر در این روستا هیچ کس هیچ گونه سبزیجاتی را خریداری نمی نماید و همگی از محصولات همین زمین ها استفاده می نمایند و نیمی از محصول نیز به بندرعباس برده می شود و همین کار زمینه اشتغال چند جوان را نیز فراهم نموده است.

 

این کشاورز روستایی گفت: در حال حاضر انواع سبزیجات خوراکی و همچنین سیر، پیاز، گوجه، فلفل دلمه و بادمجان را در این زمین ها کشت می نماییم و هم خودمان از این محصولات استفاده می نماییم و هم مازاد مصرفمان که بیش از نیمی از زمین های زیر کشت است را به فروش می رسانیم و در این زمینه نیازمند خرید و وابسته به هیچ جای دیگری نمی باشیم و این همان خواست مقام معظم رهبری می باشد.
ارسال نظرات