نماینده‌ سابق‌ مجلس در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

ذوق‌زدگی برای ایرباس نشانه پوچ بودن برجام

قاسم جعفری گفت: آقایان دولتی آنجایی که کارخانه‎های از کار افتاده را راه انداختند و یا آمار بیکاری را کاهش دادند باید ذوق زدگی نشان دهند، نه در قبال یک هواپیما.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۱۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
قاسم جعفری نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به ذوق‎زدگی دولتمردان نسبت به ورود یک فروند هواپیما به ایران عنوان کرد: قرار بود با توافق برجام آنطور که خود آقایان گفتند تمام تحریم‎ها یک دفعه در روز امضای قرارداد برداشته شود، اما طبق اذعان خود دولتی‎ها هنوز این اتفاق نیفتاده و بحث تحریم‎های بانکی کماکان رفع نشده است.

جعفری با اشاره به توجیهات دولتمردان درباره دستاوردهای برجام گفت: آقایان دولتی می‎گویند برجام برکات زیادی داشته، فقط مشکل مالی و بانکی حل نشده و باقی مانده و این اظهارات دولتمردان شبیه آن ضرب‎المثلی است که گفته می‎شود "جانت سالم باشد ولو اینکه سرت برود" که این در واقع یعنی " هیچ"، چرا که اصل " سر" است و در قضیه برجام نیز مشکل اصلی ما در برجام بحث "تحریم‎های بانکی" بوده که به قوت خود همچنان باقی است و رفع نشده است.

وی درباره چرایی این نوع رفتار دولتمردان بیان داشت: دست دوستان چون خالی است مجبور هستند به نحوی با شوهای تبلیغاتی، خود و بقیه را سرگرم کنند و دنبال این هستند تا وضعیت موجود را ادامه دهند و رأی مردم را بگیرند که چنین کاری غش در معامله است و روش شرافتمندانه برای جلب آرای عمومی نیست.

نماینده سابق مجلس در ادامه با تاکید براینکه باید دولتمردان یک روش درستی را برای حکمرانی انتخاب کنند اظهار داشت: این ذوق زدگی‎های آقایان دولتی نشان از آشنا نبودن آنها به معادلات بین‎المللی و داخلی است و خیلی نگاه ناشیانه است که وزیر ما این‎گونه به خاطر یک هواپیما ذوق زدگی نشان دهد و طرف مقابل را در آغوش بگیرد و احساس کند که چه اتفاق بزرگی افتاده است؛ این گونه سبک بازی‎ها فایده‎ای ندارد.

جعفری با بیان اینکه اولویت دانستن هواپیما به نوعی نیاز ساختن است گفت: نیازهای واقعی مردم چیز دیگری است و آقایان دولتی آنجایی که کارخانه‎های از کار افتاده را راه انداختند و یا آمار بیکاری را کاهش دادند باید ذوق زدگی نشان دهند، نه در قبال یک هواپیمایی که در هر پروازی به هر بهانه‎ای می‎توانند با یک حکم دادگاه مصادره کنند!

وی با بیان اینکه من سوالم از آقای آخوندی این است که آیا تضمینی وجود دارد که در پرواز بعدی این هواپیما را مصادره نکنند عنوان کرد: اگر این تضمین را دارد به ما نشان دهد و این روش که صدر تا ذیل دولت این گونه همه کارهای خود را تعطیل کنند و در قبال یک هواپیما احساس شعف و شادی کنند کار جالبی نیست و معلوم نیست پشت صحنه چه قول‎ها و باج‎هایی داده شده است؟
ارسال نظرات
آخرین اخبار