خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) آوج گفت: شاه که عمری را به خوش خدمتی برای غربی ها خصوصا آمریکا گذراند در نهایت با بی توجهی آنان رو به رو شد، همان طور که رهبر فرمودند آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست و به آنکس که عمری در خدمتش بوده هم وفا نمی کند.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۱۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

حجت الاسلام ابوالقاسم رحیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) آوج در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون «سالروز فرار شاه از ایران» اظهار کرد: عوامل زیادی در این موضوع وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تضریح کرد:  زمانیکه مردم از فشار سیاسی و اختناق به تنگ آمده بودند و کم کم به روز هایی رسیده بودیم که از طرفی روشن گری و بصیرت افزایی، از طرف صحبت های امام و علما و سخنرانی ها و مراسم هایی که برای شهدای 19 دی قم برگزار می شد و قیام های قبل و بعد از آن هم وجود داشت تا جایی که بصیرت مردم بالا رفته بود.

رحیمی تبیین کرد: جسارت و جرات مردمی معیار خوبی بود براش شکوفایی جامعه، دیگر از آن ترس و رعب سابق در مردم خبری نبود لذا همه این عوامل دست به دست هم داده بودند تا شاه احساس کند که در این زمان ویژه ماد در کشور کار درستی نخواهد بود.

این مسئول ادامه داد: فشار و خفقانی که در کشور حاکم شده بود و اهانتی که به امام راحل و مراجع می‌کردند و توهین هایی که به هویت های ایرانی و اسلامی مردم می‌شد تحمل و صبر مردم را بریده بود و نیز  همه کاره بودن سربازهای آمریکایی در سطح جامعه و از طرفی در اوضاع به هم ریخته و نا به سامان دربار شاهی، همه اینها عواملی بود که شاه فرار را بر قرار ترجیح دهد.

رحیمی در ادامه گفتگو بیان کرد: وقتی که شاه به بهانه های مختلف کشور را ترک کرد، اطرافیان شاه و ساواک و نیروهای امنیتی دیگر پشتوانه خودشان را از دست داده بودند چرا که دیگر شاه رفته بود و احتیاطی که در دستور کار بعضی‌ از مردم و بزرگان قیام بود رفع شده بود و عقاید آزادانه تر بیان می‌شد و مردم راحت تر وارد میدان می‌شدند.

وی افزود: شعارها از حالت مبهم و پنهان درآمده بود و زمینه تجمعات برای محکومیت و استقلال کشور را برپا کرده بود و فرصت مناسبی برای انقلاب و صحبت های امام که منجر به پیروزی شگفت انگیز ایران اسلامی شد.

حجت الاسلام رحیمی توضیح داد: با اینکه شاه، ایران را ژاندارم منطقه کرده بود اما پس از خروج و یا بگوئیم فرار شاه از ایران به سمت آمریکا دیدیم که آمریکا اجازه نداد هواپیما شاه به خاکش فرود آید و پناهندگی شاه را قبول نکردند چرا که شاه ایران دیگر قدرتی نداشت و برایشان در حکم مهره سوخته به حساب می‌آمد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در پایان مطرح کرد: شاه که عمری را به خوش خدمتی برای غربی ها خصوصا آمریکا گذراند در نهایت با بی توجهی آنان رو به رو شد، همان طور که رهبر فرمودند آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست و به آنکس که عمری در خدمتش بوده هم وفا نمی کند.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها