مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی مطرح کرد؛
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت:‌ بیش از 46 نوع گونه گیاهی دارویی در شهرستان گرمی وجود دارد که به صورت طبیعی رشد می‌کند.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۲۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل ازسیفار،عظیم احمدی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گرمی در حاشیه بازدید از طبیعت گرمی با بیان اینکه بیش از 46 نوع گونه گیاهی دارویی در این شهرستان وجود دارد که به صورت طبیعی رشد می‌کنند، اظهار کرد: در این شهرستان با توجه به اقلیم خاص، گونه‌های متعددی از گیاهان دارویی وجود دارد که قریب به اتفاق این نوع گیاهان با رویش طبیعی در دامنه کوه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه علت اصلی رویش این گیاهان، وجود آب و هوای خاص و متناسب با این نوع گیاهان است، گفت: با توجه به وسعت رویش گیاهان دارویی در کنار کشت غیرطبیعی این گیاهان، فارغ‌التحصیلان و علاقمندان زیادی در گرمی وجود دارد که در این حوزه فعالیت دارند.

وی افزود: شهرستان گرمی با بیش از 105 هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی، ظرفیت بالایی در توسعه گیاهان دارویی دارد که توجه شرکت‌های دانش‌بنیان و علی‌الخصوص جهاد دانشگاهی را می‌طلبد.

احمدی از پایلوت این شهرستان برای توسعه و پرورش این نوع گیاهان خبر داد وافزود: با هماهنگی انجام شده از سوی فرمانداری، اعتبار لازم برای تجهیز و شناسایی گونه‌های مختلف گیاهان دارویی در این شهرستان اختصاص می‌یابد.

ارسال نظرات