حجت‌الاسلام لبخندان با بیان اینکه کنگره امام سجاد(ع) برکات فراوانی از جمله تقویت وحدت شیعه و اهل سنت را در پی داشته است، گفت: حضور فعال علمای اهل سنت در برپایی این رخداد گواه این مدعاست.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۳۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لبخندان دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) امروز در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان ششمین کنگره بین‌المللی امام‌سجاد(ع)، از میزبانی استان هرمزگان از این رخداد مهم و تاثیرگذار بین‌المللی به عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های سال‌های اخیر در این استان یاد کرد و افزود: شاید در سال نخست برخی از مسئولان باور نداشتند که هرمزگان ظرفیت و پتانسیل آغاز این حرکت را نداشته باشد اما امروز این کار زیبا به محوریت هرمزگان این برنامه در اقصی نقاط ایران اسلامی و ۱۲ کشور جهان در حال انجام است.
وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات کنگره بین‌المللی امام‌سجاد(ع) در بخش‌های مختلف به ویژه تقویت وحدت و همدلی در بین علمای شیعه و اهل سنت، خاطرنشان کرد: ابوشریف یکی از اندیشمندان اهل‌سنت کشور فلسطین که از میهمانان کنگره بود خواستار بازدید از مساجد و مدارس علوم دینی اهل سنت در استان هرمزگان شد؛ او پس از بازدید اذعان کرد که خدا لعنت کند کسانی را که به ما گزارش های نادرست و غلط می‌دادند. پیش از این دیدار تصورم این بود که اهل سنت در ایران برای اجرای برنامه های مذهبی از آزادی برخوردار نباشند.
حجت‌الاسلام لبخندان، رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام سجاد(ع) که سرپرستی بسیاری از خانواده های نیازمند را برعهده داشتند، یکی دیگر از برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ذکر کرد و گفت: توزیع سبدهای غذایی در مناسبت های مختلف بین خانواده‌های بی بضاعت، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ساخت واحد مسکونی برای نیازمندان، اهدا جهیزیه به نوعروسان خانواده های نیازمند و حامی یابی برای ایتام ازجمله این موارد است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موسسه سجادیه با پیگیری ستاد کنگره به ثبت رسیده است، افزود: متاسفانه دبیرخانه دائم کنگره از فضای فیزیکی محروم است و از این رو برای پیگیری بسیاری از امور با مشکل مواجهیم که چاره‌اندیشی جهت رفع این نقیصه را نگاه خوب مسئولان طلب می‌کند.
امام جماعت کانون فرهنگی الشهدا بندرعباس در خاتمه تصریح کرد: دانشگاه تهران برای برگزاری دوره های آموزشی صحیفه سجادیه از دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تقاضای همکاری داشته است که اگر مشکل مکان دبیرخانه دائمی رفع شود این مجموعه می تواند بهتر از گذشته در راستای نشر اندیشه و معارف اهل بیت(ع) خاصه امام زین العابدین(ع) گام بردارد.
در این مراسم از روسای کمیته های مختلف ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و مسئولانی که در برپایی این رخداد همکاری داشته بودند تجلیل به عمل آمد.
یادآور می‌شود، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در ۲۵ محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.
ارسال نظرات