پروژه راه هزار جریب نکا در الویت برنامه های محرومیت زدایی است

با توجه به محرومیت‌های راه روستایی نکا، پس از بررسی‌های میدانی، برای محرومیت‌زدایی‌های موجود، جاده‌سازی مسیر هزارجریب نکا با اولویت در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۳۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرماندار نکا بر توسعه راه‌های روستایی و ارائه خدمات مطلوب به مردم بخش هزارجریب نکا تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به محرومیت‌های موجود در بخش راه روستایی نکا، پس از بررسی‌های میدانی، برای محرومیت‌زدایی‌های موجود، جاده‌سازی مسیر هزارجریب نکا با اولویت در دستور کار قرار گرفت.
 
جعفر احمدی در نشست بررسی راه‌های روستایی نکا اظهار کرد: ایجاد رونق اقتصادی در روستاها و فراهم کردن کسب‌وکار مناسب از دغدغه‌های مهم دولت بوده که با اولویت‌سنجی در دست بررسی است تا برای ایجاد اشتغال پایدار، رفع بیکاری، توسعه اقتصادی و رفع مشکلات اقدام شود.

وی افزود: توسعه همه‌جانبه روستاها از مسائل مهمی است که با قوت دنبال می‌شود و دولت اهتمام جدی برای راه‌های روستایی، بهینه‌سازی و آسفالت این راه‌ها در روستاها دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای این منظور در سال جاری در دیداری که با معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی انجام شد، مشکلات راه روستایی، در سال جاری بررسی شد و در مرحله اول 50 میلیارد ریال اعتبار به این راه‌ها اختصاص پیدا کرد.

احمدی با اشاره به آسفالت 70 کیلومتر جاده روستایی نکا در بخش هزارجریب و مناطق بالادست در سال گذشته، با اعتبار 200 میلیارد ریالی ادامه داد: آسفالت در این مناطق هم در قالب دو بسته در سال گذشته، عملیاتی شد که بخشی از راه‌ها آسفالت، مرمت و بهسازی شده و بقیه هم در دست اقدام است.

وی بیان کرد: شهرستان نکا ازجمله شهرستان‌های محروم مازندران است که در برخی از مناطق همچون هزارجریب، این محرومیت‌ها بسیار مشهود و فراوان است که باید برای رفع محرومیت‌‌های موجود تلاش مجدانه انجام شود.

فرماندار نکا یادآور شد: انتظار داریم با توجه به اینکه عملیات زیرسازی و بهسازی از جمله شن‌ریزی و تسطیح در راه روستایی به اتمام رسیده است، عملیات آسفالت‌ریزی توسط پیمانکار طرف قرارداد هم در این راه‌ها و به‌ویژه در زرندین سفلی که زیرسازی و شن‌ریزی‌ها انجام شده، با قوت بیشتری آغاز و اجرایی شود.

این مسؤول بیان کرد: تأمین رفاه مردم، تسهیل در تردد و توسعه راه روستایی، از اهداف ترمیم و بهسازی راه‌های روستایی است که با قوت آغاز و در حال انجام است و امیدواریم با مناسب‌سازی راه‌ها، روستاییان از نعمت راه ایمن و مناسب بهره‌مند شوند.

احمدی اضافه کرد: ایجاد راه روستایی و تأمین درآمد مناسب برای افراد، راهی برای افزایش و ماندگاری روستاییان در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها بوده که امید است تا با توسعه راه‌ها و توسعه اقتصادی، تمایل زندگی در روستاها را افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: ظرفیت‌های گردشگری روستاهای شهرستان نکا بسیار فراوان است که با توسعه راه‌ها، انتظار داریم توسعه گردشگری هم اتفاق افتاده و رشد همه‌جانبه اقتصادی ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها