رپورتاژ دور همی باند اشرف در روزنامه وزارت ارشاد!

این روزنامه‌ی دولتی اشاره‌ای به ماهیت واقعی و افراد پشت پرده‌ی این مجله نمی کند! ...
کد خبر: ۸۸۰۷۶۰۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

ایران ارگان خبری رسمی دولت اعتدال برای چندمین بار گزارش یکی دیگر از دورهمی‌های مجله‌ی وابسته به باند اشرف پهلوی را منتشر ساخت.

ایران نوشت : عصر چهارشنبه ، شب «محسن ابوالقاسمی»، با حضور محمدرضا شفیعی کدکنی ازسوی مجله بخارا در کانون زبان فارسی برگزار شد.
البته این روزنامه‌ی دولتی اشاره‌ای به ماهیت واقعی و افراد پشت پرده‌ی این مجله نمی کند! لازم به ذکر است که «مجله‌ی بخارا» به مدیر مسئولی علی دهباشی پوشش عناصر وابسته به اشرف پهلوی را بر عهده دارد.این مجله پیشتر با چاپ شعری از حجاب، نماد عفاف و حجاب را به سخره گرفته بود چندی پیش نیز با چاپ مقاله‌ای از داریوش شایگان از سردبیران فصلنامه «ایران‌نامه» (ارگان اشرف پهلوی) چاپ خارج در آخرین شماره فصلنامه بخارا با عنوان «سفر من در قرن پانزدهم میلادی» به دفاع از ارتداد پرداخت.

داریوش شایگان در این مقاله آورده است: «تصور کنید اگر با آگاهی امروز به قرن پانزدهم باز می‌گشتیم، چه می‌شد؟ شاید در گذر از سطوح فرهنگی گوناگون، به جرم بت‌پرستی و الحاد، نفی و طرد و تکفیرشان نمی‌کردیم، بلکه خود را با پیام پنهانشان هم‌نوا می‌ساختیم و به سخنانشان گوش جان می‌سپردیم.»

شایگان در ادامه این مقاله پایبندی به دین و هویت اسلامی- ایرانی را امری متعلق به جهان قدیم و کهنه می‌داند که برای رسیدن به «هویت مدرن» باید از قید دین و رسوبات باستانی خلاص شد. وی می‌نویسد:« انسان شرقی بدون جذب سراسر تاریخ پنج قرن اخیر ]پس از رنسانس[، که خود تجسم آن است، بدون فراگیری هویت مدرن که با رسوبات باستانی او سر سازگاری ندارد، هرگز انسان زمان خود نخواهد شد.»

ارسال نظرات