مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان:

آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان زنجان

از روز شنبه 25 بهمن ماه به مدت 4 روزسرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان زنجان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۶۲۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان از آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان خبر داد و گفت: از روز شنبه 25 بهمن ماه به مدت 4 روزسرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی استان به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت این پرندگان توسط کارشناسان و محیط بانان استان انجام خواهد شد.

سید رضا موسوی افزود: در استان زنجان رودخانه ها، سد های طبیعی و مصنوعی زیادی وجود دارد که همه ساله پرندگان زیادی به صورت دائمی و موقت در این زیستگاهها زندگی می کنند.

وی اظهار داشت: این سرشماری به مدت 4 روز و توسط 8 نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل انجام خواهد شد و انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی سرشماری خواهند شد.

موسوی با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان زنجان تاکنون مورد مشکوک آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است، ادامه داد: از ابتدای شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به آبگیرهای استان کارشناسان و محیط بانان با جدیت به پایش مناطق پرداخته اند و تاکنون مورد مشکوک آنفولانزای فوق حاد را در زنجان شاهد نبودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان در پایان گفت: اردک ، غاز، باکلان، لک لک، بوتیمار، اگرت، حواصیل و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی در برنامه سرشماری زمستانه محیط زیست زنجان قرار دارند و بر اساس گزارش همکاران امسال شاهد حضور تعداد قابل توجهی از این پرندگان در استان زنجان هستیم.

ارسال نظرات