مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: انديشه ايثار و شهادت خاستگاهی متعالی در حوزه فرهنگ و هنر ما ايرانيان دارد، به خصوص پس از پيروزی انقلاب اسلامی كه اين قضيه سرلوحه حركت های فرهنگی و اجتماعی شده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۶۶۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،عبدالله پاکاری،در مراسم رونمایی از یادمان دفاع مقدس که در میدان لاکانی شهر رشت برگزار شد، اظهار کرد:انديشه ايثار و شهادت خاستگاهی متعالی در حوزه فرهنگ و هنر ما ايرانيان دارد، به خصوص پس از پيروزی انقلاب اسلامی كه اين قضيه سرلوحه حركت های فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی افزود:فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه ای از افکار، اعتقادات، باورها، ارزش ها، پسندها، علایق، دلبستگی ها، روابط، عرف و عاداتی است که در جریان انقلاب و با توجه به پیشینه دینی ملت بارور شده و در دوران دفاع مقدس تجلی یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان حفظ یاد و خاطره شهدا به عنوان ارزش های دفاع مقدس را کاری پسندیده عنوان کرد که به خوبی می‌تواند با تکیه بر هنر در فضاهای شهری نمود یابد.

وی گفت:باید تلاش شود تا رشادت، جان نثاری، ایثارگری، عزم و اراده آهنین رزمندگان اسلام که موجب عزت، سربلندی و غرور ملی شده اند، دستمایه طراحی آثار خلاقانه هنری قرار گرفته و در آثار یادمانی متجلی شود.

پاکاری تصریح کرد:بدون شک اثری که یک هنر انتزاعی یا واقعی بعد از اجرا و جانمایی در ذهن مردم می گذارد شاید در قالب هیچ متن و یا فعالیت های تئوری و تحصیلی نگذارد لذا توجه به آن امری ضروری است.

وی یادآور شد:هنر انقلابی آمیخته با هنر اسلامی و هنر ایثار و شهادت و ایستادگی و مهربانی و معنویت و محبت است و این هنر جاودانه خواهد ماند و هر کس برای این هنر تلاش کند نیز جاودانه در تاریخ می ماند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان سرمایه گذاری در هنر را یک سرمایه گذاری سودمند و بلندمدت و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با هنر می توان بر اذهان و دل ها تاثیر گذاشت و باید از هنر انقلابی به هر شکل که می توان حمایت و آن را تقویت کرد.

ارسال نظرات