عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: اگر این 450 میلیارد تومانی که صرف خرید یک فروند هواپیما شد در زمینه صنعت و معدن، وزارت راه و وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح و یا در تولید داخل هزینه می شد یقینا بهتر بود.
کد خبر: ۸۸۰۷۷۰۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که هزینه خرید هواپیمای ایرباس چه تأثیری در رونق صنعت و معدن ما دارد گفت: ما در حال حاضر توان ساخت هواپیمای مسافربری 50 نفره داریم و این کار هم صورت گرفته است، وارد کردن هواپیمای ایرباس به معنای سرکوفت زدن به تولید داخل است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر این 450 میلیارد تومانی که صرف خرید یک فروند هواپیما شد در زمینه صنعت و معدن، وزارت راه و وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح و یا در تولید داخل هزینه می شد یقینا بهتر بود.

وی افزود: ما باید روزی به جایی برسیم که خودمان هواپیما تولید کنیم از طرفی کشور ایران از نظر جغرافیایی مانند کشور استرالیا وسیع نیست که نیاز به چنین هواپیماهای غول پیکر داشته باشد به گونه ای که بیشترین مسافت مربوط به ارومیه تا مشهد مقدس می شود.

قاضی پور خاطرنشان کرد: ملت ایران دوست دارند هواپیمای زیبا سوار شوند اما اولویت کشور توجه به تولیدات داخلی است.

ارسال نظرات