معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست در لرستان:

آمادگی اجرای طرح GNAFرا در سایر شهرستان‌های کشور داریم

معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست در جمع خبرنگاران گفت: درصورتی‌که شهرداران و دهیاران بتوانند مشکل معابر بی‌نام و اماکن فاقد پلاک را برطرف کنند آمادگی داریم در تمامی شهرهای دیگر این کار انجام شود.
کد خبر: ۸۸۰۷۷۶۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان عیسی نجفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جی نف سال 93 با مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور تصویب و ابلاغ شد که پس‌ازآن آیین‌نامه اجرایی و شیوه‌نامه‌ها تدوین شد.

وی بابیان اینکه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی به‌عنوان مجری این پروژه مشخص‌شده است افزود: این پروژه عملاً در دو فاز فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست گفت : در خیلی از استان‌ها روی نقشه‌های غیربومی انطباقی را از نشانی‌های توصیفی روی نشانی‌های مختصات جغرافیایی انجام دادیم، اول امسال این پروژه را در شش شهر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، بوشهر و قزوین شروع‌شده که روی نقشه‌های بومی این کارها را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: در تمامی شهرهای دیگر درصورتی‌که شهرداران و دهیاران بتوانند مشکل معابر بی‌نام و اماکن فاقد پلاک را برطرف کنند و نقشه‌ای را که سازمان نقشه‌برداری کشور متولی تولید این نقشه‌ها است را در اختیار ما قرار دهند ما آمادگی داریم که شهرهای دیگر را وارد فاز عملیاتی شویم.

نجفی تصریح کرد: در نشانی‌های غیر استاندار و توصیفی به چالش‌هایی برمی‌خوریم که به هنگام سازی این‌ها و تغییراتی که در شهر انجام می‌شود معمولاً اعتبار این نشانی را مخدوش می‌کند کاری که در این پروژه انجام می‌شود این است که نشانی‌های توصیفی و کدهای پستی ژئو کد یا مختصات جغرافیایی به این کدها انطباق پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چون برای هر نقطه جغرافیایی در روی کره زمین فقط یک مختصات منحصربه‌فرد داریم اگر این انطباق را انجام دهیم حتی نشانی‌های توصیفی دچار چندگانگی شوند اما چون کد پستی منحصربه‌فرد است این مشکل بی‌اعتباری نشانی‌ها برطرف می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست گفت: به‌طور یقین این پروژه در توسعه و هوشمند سازی شهرها و کاهش ترافیک و هزینه‌های مردم سهم بسیار بسزایی خواهد داشت که امیدواریم مردم به‌زودی از آن بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: در مردادماه امسال قانون نظام‌نامه شرکت ملی پست تصویب‌شده که یک سری تکالیف داریم و در محل‌هایی که مجوز دهند توسعه دفاتر پستی را در برنامه داریم ولی چون قانون سال بعد در حال تدوین است باید ببینیم چه تصمیمی برای توسعه و ایجاد دفاتر پستی در دستور کار است.

نجفی افزود: در راستای کارت‌های ملی همان اطلاعاتی که وزارت کشور یا سازمان ثبت‌احوال دارد را ارائه می‌کنیم ولی اگر زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت‌هایی که مردم منتظر دریافت فراهم نشود و کارت‌ها داده نشود وزارت کشور متولی این کار است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :  رشد الکترونیکی به‌صورت تلفیقی با توجه به اینکه شهروندان روی شبکه‌های اجتماعی کوچ کرده‌اند رشدی بسیار امیدوارکننده‌ای است ولی امیدواریم مسئولان کشور بتوانند از این فرصتی که ایجادشده استفاده کنند.

انتهای خبر/ز


ارسال نظرات
آخرین اخبار