شهردار خرم آباد از راه‌اندازی اولین مرکز نگهداری افراد کارتن‌خواب خبر داد و گفت: جمع‌آوری افراد کارتن‌خواب از جمله وظایف شهرداری است
کد خبر: ۸۸۰۷۸۳۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان یحیی عیدی بیرانوند‌ اظهار داشت: مرکز نگهداری افراد کارتن‌خواب با همکاری فرمانداری‌، شهرداری خرم‌آباد و اداره کل بهزیستی استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود : این مرکز که در محله گل‌سفید قرار دارد از سوی اداره بهزیستی استان به شهرداری تحویل داده شده است.

شهردار خرم آباد ظرفیت نگهداری این مرکز را 70 تا 80 نفر عنوان داشت و تصریح کرد : البته تعداد افراد کارتن خواب سطح شهر کمتر ازاین رقم است.شهردار ادامه داد: این مرکز در جهت حمایت از افراد کارتن‌خواب با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بی‌سرپناه بودن این افراد راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد : از دیگر مزایای راه‌اندازی این مرکز حفظ چهره و سیمای شهر است، زیرا وجود افراد کارتن‌خواب دیدگاه نامطلوبی در ذهن شهروندان و گردشگران ایجاد می‌کند.

این مسئول به اقداماتی که قرار است در این مرکز انجام شود اشاره کرد و عنوان داشت : افراد جمع‌آوری شده پس از انتقال به مرکز و غربالگری تعیین تکلیف خواهند شد. پس از غربالگری هرکدام از این افراد به نهادهای مربوطه تحویل داده می‌شوند. به عنوان نمونه افرادی که توان کار دارند به اداره کل فنی و حرفه‌ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی خواهند شد. همچنین افراد معتاد هم به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده می‌شوند و افرادی هم که به لحاظ جسمی مشکلاتی داشته باشند به منظور بهره‌مندی از کمک‌های حمایتی به بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

عیدی بیرانوند در ادامه با تاکید بر اینکه اعتبار مورد نیاز برای نگهداری این افراد در زمینه تامین غذا و دیگر موارد برعهده شهرداری است، گفت : مجموعه شهرداری خرم‌آباد از هرگونه اقدام در خصوص ساماندهی افراد کارتن‌خواب حمایت می‌کند.

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات